Nowy numer 13/2024 Archiwum
  • konserwatysta_pl
    03.07.2014 17:39
    70 tyś zł za ratowanie życia. To "przestępcy zarządzający w priwislanskiej obłasti" nisko cenią życie. Proponuję na pierwszy, o ile nie jedyny w Polsce szpital przekazanie nadwyżek budżetowych Polskich rodzin. Panią redaktor Puścikowską lub innego redaktora zaprzyjaźnionego ze szpitalem prosimy o sprawdzenie możliwości wysłania pieniędzy na subkonto szpitala. Nawet jeśli będzie musiał szpital zapłacić podatek od darowizny. A potem regularnie zamiast na deprawację młodzieży Owsiakowi to na ratowanie życia Szpitalowi Św. Rodziny.
    doceń 14
  • goscimira
    03.07.2014 18:02
    Jaki piękny kraj nam stworzył Tusk i jego komedianci. Mamy płacić za in vitro, a potem, gdy jedno z dzieci - szczęściarz - bo przeżył, nie okazał się nim do końca, gdyż to człowiek "stworzył" go ułomnym, mając mniej szans do wyboru i dokonując kiepskiej selekcji, postanawia swoje "dzieło" zniszczyć. Jak? po prostu zabić. Jest dumny bo zabawił się w stwórcę. Napotyka na opór i znów karze płacić - nam - społeczeństwu za to, że nie okazał się nawet namiastką podrzędnego bóstwa.
    Tak więc płacimy dwa razy za ambicje chorych ludzi, którzy bawią się w stwórcę. Tworzą sobie człowieka wybierając wg własnych miar genetycznych, a później gdy okazało się, ze nie jest nawet nędznym podrzędnym artyściną zabija. Zwyczajnie ot pstryk i nie ma człowieka. Pseudo lekarz dał i pseudo lekarz zabrał.
    A ty Polaku płać bo jak nie to kolejna pani P zażąda milionów odszkodowania za to że nie chciano zabić ostatniego z jej dzieci z próbówki.
    ale co tam mamy zaufanie do Tonala Duska.
    doceń 16
  • prawo
    03.07.2014 18:11
    I bardzo dobrze. Człowiek, który kiedyś sam przeprowadzał aborcje, jak wiadomo z publikacji prasowych, a potem `nawrócił` się, nie będzie ustalał prawa wg własnego widzimisię.
    Jest prawo, które należy egzekwować i nie wprowadzać pacjentów w błąd.
    Jeśli prawo nie zadawala kogoś, można je doprecyzować, zmienić zawód lub założyć prywatną klinikę.
    Wg ostatnich sondaży okazuje się, że ponad połowa Polaków nie akceptuje klauzuli sumienia.
    • Nab
      03.07.2014 23:18
      "prawo" świetnie zacytował zdania wygłaszane przez niemiecki absolwentów studiów medycznych z dyplomami lekarzy w ss np. dr Mengele i jemu podobnych - dokładnie ich słowa...
      doceń 4
  • Jan 57
    03.07.2014 18:14
    Dajcie mi człowieka a ja znajdę paragraf.....
    Ciekawe dlaczego nie ma paragrafu na tych nieudaczników, którym społeczeństwo dało " KORYTO" w szczególności zaś takim CZERWONYM MINISTROM jak Arułkowicz pan.
    Ciekawe jakiemu KOLESIOWI chcą w ten sposób lewacy i kolesie cwaniacy, miejsce przyszykować --- swoją drogą to ciekawe, ze do zabijania nienarodzonych tak widzą prawo, dla źle traktowanych psów, kotów itp staja w obronie a człowieka karzą wręcz zabić w majestacie prawa ( tylko jakiego ) ?
    doceń 9
  • Dominik
    03.07.2014 18:15
    "Dajcie nam człowieka, a paragraf się znajdzie." Cztery kontrole na raz i tak stanowcze wnioski?
    Ukaranie prof. Chazana, to niebezpieczny precedens.
    BROŃMY ŻYCIA I SUMIENIA
    MÓDLMY SIĘ
    doceń 9
  • AHA
    03.07.2014 18:27
    YES YES YES
    doceń 0
  • Zibi89
    03.07.2014 19:12
    Panie Jezu spraw bym nigdy nie odpowiadał przemocą na przemoc i bym modlił się i radował, że stałem się godny cierpieć prześladowania dla sprawiedliwości.

    Umacniaj Pana Profesora w trwaniu w Tobie!
    Kara za obronę życia to kara podwójna.
    Dla ... tych, którzy zbrodnię nazywają prawem człowieka.
    doceń 11
  • pielegniarka
    03.07.2014 19:16
    Matko Boza, prosze Cie
    miej w szczegolnej opiece
    prof.Bogdana.
    Wypros nam laske zwyciestwa
    szlachetnym obroncom ZYCIA.
    doceń 12
  • Winston Smith
    03.07.2014 19:33
    then you saw a lifeboat full of children with a helicopter hovering over it. there was a middle-aged woman might have been a jewess sitting up in the bow with a little boy about three years old in her arms. little boy screaming with fright and hiding his head between her breasts as if he was trying to burrow right into her and the woman putting her arms round him and comforting him although she was blue with fright herself, all the time covering him up as much as possible as if she thought her arms could keep the bullets off him. then the helicopter planted a 20 kilo bomb in among them terrific flash and the boat went all to matchwood. then there was a wonderful shot of a child’s arm going up up up right up into the air a helicopter with a camera in its nose must have followed it up and there was a lot of applause from the party seats but a woman down in the prole part of the house suddenly started kicking up a fuss and shouting they didnt oughter of showed it not in front of kids they didnt it aint right not in front of kids it aint until the police turned her turned her out i dont suppose anything happened to her nobody cares what the proles say typical prole reaction they never --

    potem pokazano łódź ratunkową z dziećmi, nad którą zawisł helikopter. była tam kobieta w średnim wieku, mogła być żydówką, siedziała skulona trzymając w ramionach około 3 letniego chłopczyka. Mały chłopiec wył z przerażenia i chował głowę między jej piersi, jakby chciał się tam skryć niczym zwierzę w norze, a ona, ta kobieta, tuliła go i uspokajała, choć sama była zielona ze strachu, cały czas zasłaniając go rękoma, jakby mogła ochronić przed kulami. potem helikopter zrzucił na nich 20 kilową bombę niesamowity błysk i łódź rozpadła się w drzazgi. potem było świetne ujęcie dziecięcej rączki lecącej w górę wysoko wysoko w górę jakimś helikopterem z kamerą na dziobie musieli to filmować i z rzędów dla partyjnych posypały się rzęsiste oklaski ale w części dla proli jakaś kobieta zaczęła się nagle awanturować i wydzierać że nie powinni tego pokazywać nie przy dzieciach że tak nie można nie przy dzieciach nie wolno aż w końcu policjanci musieli ją wyrzucić z sali wyrzucili pewnie nic jej się nie stało nikogo nie obchodzi co gadają prole typowa reakcja prolki tacy nigdy --
    doceń 0
  • issewen
    03.07.2014 19:37
    Co za nienawiść do uczciwego człowieka, obrzydliwy polski rząd, lizuska prokuratura, lekarze mordercy zwalczający swoich kolegow lekarzy...
    doceń 16
  • jurek
    03.07.2014 20:12
    A teraz nie negując samej zasady ochrony życia pytania: czy sam profesor lub ktokolwiek z osób broniących go pomógł lub zamierza pomóc rodzinie tego chorego (upośledzonego) dziecka?
    Obok traumy to także kwestia ogromnych kosztów, a opieka państwa wiemy jaka jest (nie ma jej
    • Nab
      03.07.2014 23:21
      Tak jurku - profesor zaproponował, a matka tego dziecka odmówiła przyjęcia pomocy i popędziła ze skargami jak okazało się, że jest za późno, żeby je zabić
      doceń 6
  • Tadeusz
    03.07.2014 20:16
    Teraz już tylko czekam kiedy pan Arłukowicz zacznie przyznawać pośmiertne nagrody dla Rudolfa Hoessa, Adolfa Hitlera - największego zwolennika nieograniczonego dostępu Polaków do aborcji, Józefowi Stalinowi, a także wielu innym zbrodniarzom. Panie Arłukowicz proponuję, by pan konsekwentnie wniósł do PE postulat uchwały rehabilitującej wszystkich skazanych w Norymberdze. Jak już pokazać swoje prawdziwe oblicze, to do końca!
    doceń 14
  • Bartuś Postępowiec
    03.07.2014 20:21
    To przecież słuszna kara za nie zamordowanie człowieka. Dlaczego ciemnogród się dziwi? Prawo do informacji stoi ponad prawem do życia. O tym wszyscy postępowi ludzie wiedzą.
    doceń 0
  • kobieta-
    03.07.2014 20:22
    Przysięgam na Apollina, lekarza, na Asklepiosa, Hygieę i Pahaceę, oraz na wszystkich bogów i boginie, biorąc ich za świadków, że wedle mej możności i zdolności będę dochowywał tej przysięgi i tego zobowiązania.

    Mistrza mego w tej sztuce będę szanował na równi z rodzicami, będę się dzielił z nim swem mieniem i na żądanie zaspokajał jego potrzeby; synów jego będę uważał za swych braci i będę uczył ich swej sztuki, gdyby zapragnęli się w niej kształcić, bez wynagrodzenia i żadnego zobowiązania z ich strony; prawideł, wykładów i całej pozostałej nauki będę udzielał swym synom, synom swego mistrza oraz uczniom, wpisanym i związanym prawem lekarskim, poza tym nikomu innemu.

    Będę stosował zabiegi lecznicze wedle mych możności i zdolności ku pożytkowi chorych, broniąc ich od uszczerbku i krzywdy.

    Nikomu, nawet na żądanie, nie podam śmiercionośnej trucizny, ani nikomu nie będę jej doradzał, podobnie też nie dam nigdy niewieście środka na poronienie. W czystości i niewinności zachowam życie swoje i sztukę swoją.

    Do jakiegokolwiek wejdę domu, wejdę doń dla pożytku chorych, wolny od wszelkiej chęci krzywdzenia i szkodzenia, jako też wolny od pożądań zmysłowych, tak względem niewiast jak mężczyzn, względem wolnych i niewolników.

    Cokolwiek bym podczas leczenia czy poza nim w życiu ludzkim ujrzał czy usłyszał, czego nie należy rozgłaszać, będę miIczał, zachowując to w tajemnicy.

    Jeżeli dochowam tej przysięgi i nie złamię jej, obym osiągnął pomyślność w życiu i pełnieniu swej sztuki, ciesząc się uznaniem ludzi po wszystkie czasy; w razie jej przekroczenia i złamania niech mię los przeciwny dotknie.

    Przysięga Hipokratesa

    Tłumaczenie z języka greckiego
    według G. Piankówny
    doceń 14
  • Gość
    03.07.2014 20:26
    Źle się dzieje w państwie polskim.
    doceń 8
  • anula
    03.07.2014 20:43
    "... Rozszerzenie przez rzecznika postępowania wyjaśniającego ma na celu ustalenie, czy zarówno pacjentce, jak i nienarodzonemu dziecku zostały udzielone wszystkie zgodne z aktualną wiedzą medyczną świadczenia medyczne, które mogły wpłynąć na poprawę stanu zdrowia płodu" - lekarzem nie jestem ale aborcja chyba stanu zdrowia nienarodzonemu dziecku nie poprawi.
    doceń 11
  • zgaga
    03.07.2014 20:45
    Już sama nazwa szpitala zobowiązuje....
    doceń 7
  • saherb
    03.07.2014 21:28
    70 tysięcy złotych - tyle wynosi okup za uratowanie życia dziecka. To ewidentna próba zastraszenia innych lekarzy i szpitali by bały się korzystać z klauzuli sumienia. Proponuję zorganizować zbiórkę na rzecz szpitala, by nie zbankrutował. Bo z pewnością szykany nie skończą się na tym jednym przypadku.
    Co do "przedłużania procedur", o co dr Chazan jest oskarżany, to jest to stek bzdur i podłe insynuacje, którym instytucje kontrole dały wiarę. Dr Chazan wielokrotnie zapewniał, że nie przedłużał procedur.
    doceń 10
  • geek
    03.07.2014 21:50
    Jak mozna popierac takiego potwora?jak mozna zmuszac kobite do donoszenia praktyczni martwej ciazy a pozniej porodu.?ten typ powoluje sie na klauzule sumienia ale sam go nie posiada.ludzie zacznijcie myslec to nie boli!!!
    doceń 0
  • Scott
    03.07.2014 22:45
    Profesor Chazan nieodwracalnie zmienił myślenie milionów Polek i Polaków na lepsze. Za to powinien dostać najwyższy medal. Smutne jest jednak że póki zbrodnicza III RP trwa, nie ma na to szans. Za wzór cnót wszelkich uchodzić za to będą zwykli zdrajcy Ojczyzny, nie patrzący na nic poza dobrem własnym.

    Ale już niedługo, zło degeneruje się samo w sobie, ten system nie wytrwa. I oby tylko triumf dobra i miłości był trwały, wtedy nic nas nie ruszy.
    doceń 11
    • kim
      04.07.2014 01:40
      masz rację Scott. "Profesor Chazan nieodwracalnie zmienił myślenie milionów Polek i Polaków na lepsze."

      wielu z nas dał nadzieję. Pokazał, ze można być rozwodnikiem, mieć nieślubne dziecko, wiele aborcji dokonanych własnymi rękoma "bo takie były czasy" - i przy tym wszystkim być czczonym niczym święta osoba.

      Istotnie.Nieodwracalnie zmienił moje myślenie.
      • Kosma
        04.07.2014 06:41
        Kosma
        Kpisz, czy o drogę pytasz? Znasz historię niejakiego Szawła z Tarsu? Mordercy i prześladowcy chrześcijan, człowieka, który niejednokrotnie miał krew na rękach? Wiesz, że ten człowiek (który sam siebie nazwał - nomen omen - "poronionym płodem") jest świętym Kościoła?
        doceń 11
        0
      • Scott
        04.07.2014 06:51
        Twoje słowa są chyba inspirowane tym co Ci Diabeł podpowiada... To Diabeł wywleka nasze winy, wszak jest "Oskarżycielem", nieustannie oskarża nas przed Bogiem, oskarża nas nawzajem... Pokazuje winy z przeszłości choć są już odpokutowane.

        Obrona posady przez członkostwo w PO, jak to robisz na każdym kroku, nie musi być wylewaniem szamba na każdym kroku. Na prawdę.
        doceń 9
        0
      • Scott
        04.07.2014 06:59
        Oczywiście postawa sitwy działającej w III RP, Cię jakoś nie burzy... Jakoś zupełnie mnie to nie dziwi, jak już pisałem niektórzy są dla obrony tego zbrodniczego systemu, zrobić wszystko. Ścigać człowieka ratującego życie, a aferzystów na ołtarze za życia wynosić.

        Dlatego trzeba ten chory go szpiku kości system, jak najszybciej obalić.
        doceń 8
        0
      • Slawomir_Klusek
        04.07.2014 08:26
        Prof. Bogdan Chazan – nawrócenie, męstwo, łagodność

        Czytałem wywiad z prof. Bogdanem Chazanem w tygodniku ,,Do Rzeczy”, gdzie przyznał się, że w przeszłości wiele zawinił w sprawie swojego stosunku do życia ludzi przed narodzeniem i, że dokonało się w nim nawrócenie. Powiedział też, że komu swoją zmianę zawdzięcza. Ten budujący przykład stanowi potwierdzenie tezy, że nawrócenie możliwe jest dla każdego, i żeby pamiętać do czego zdolny jest człowiek, który w konkretnych momentach swego życia świadomie i dobrowolnie odrzuca istnienie Pana Boga. Za osoby, które nie uznają Boga należy modlić na przykład słowami modlitwy powszechnej:

        ,,Módlmy się za wszystkich, którzy nie uznają Boga, aby w szczerości serca postępowali za tym, co słuszne, i tak mogli odnaleźć samego Boga.

        Modlitwa w ciszy. Po niej kapłan śpiewa:

        Wszechmogący, wieczny Boże, Ty stworzyłeś wszystkich ludzi, aby zawsze Ciebie szukali, a znajdując Cię, doznali pokoju; † spraw łaskawie, aby wszyscy, mimo przeszkód i niebezpieczeństw, dostrzegali znaki Twojej dobroci oraz świadectwo dobrych czynów tych ludzi, którzy w Ciebie wierzą * i z radością wyznali wiarę w Ciebie, jedynego prawdziwego Boga i Ojca wszystkich ludzi. Przez Chrystusa, Pana naszego. W. Amen”

        http://ordo.pallotyni.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=642:wielki-pitek-liturgia-na-cze-mki-paskiej&catid=31:formularze-mszalne-okres-wielkiego-postu&Itemid=6

        Oglądając wywiady z prof. Chazanem przyznam, że tym co mnie ,,uderzyło” było bardzo duże opanowanie profesora. Myślę, że od prof. Chazana można uczyć się zarówno męstwa, jak i właśnie tego opanowania (czyli łagodności – która jest właśnie opanowaniem słusznego gniewu).

        Pamiętam, że prof. Chazan udzielił wywiadu m.in. telewizji Trwam. W wywiadzie tym powiedział, że kiedy pojawiła się kontrola w szpitalu, którym kieruje to on w pewnym momencie wypowiedział w stosunku do pewnej osoby kontrolującej pewne słowa, które mogły być odebrane przez nią jako złośliwość. Za te słowa przeprosił. Warto uczyć się od prof. Chazana.

        O cnocie męstwa

        ,,Męstwo jest postawą moralną właściwą wobec wielkiego niebezpieczeństwa, umożliwiającą realizację zadań życiowych w najbardziej nawet niepomyślnych warunkach. Jej wartość i znaczenie ujawniają się szczególnie w czasach niespokojnych, np. w czasie wojny, ale i poza takimi okresami sytuacje wymagające męstwa nie są sprawą nadzwyczajną. Każdemu człowiekowi grożą niekiedy niebezpieczeństwa zdolne przerazić lub popchnąć do nieopatrznych i lekkomyślnych kroków nawet najmocniejszych. Zdolność opanowania się, przełamania przerażenia i lęku, zapanowania nad sobą i niebezpieczną sytuacją, wreszcie narażania się, kiedy trzeba, w obronie wielkich dóbr jest postawą niezwykle cenną”

        http://www.katolik.pl/mestwo-jako-postawa-moralna-wobec-trudnosci,690,416,cz.html

        O cnocie łagodności

        ,,Święty Tomasz z Akwinu poucza nas, że łagodność to cnota moralna, która odnosi się do uczucia, gdyż to ona sprawia, że jesteśmy w stanie opanować rosnące w nas uczucie gniewu. Człowiek, który się gniewa na drugiego, zwykle pragnie odwetu, natomiast łagodność opanowuje w nas tę dążność do odwetu i dlatego też możemy powiedzieć, iż łagodność jest przejawem (owocem) miłości, która nie szuka swego, gniewem się nie unosi i nie pamięta złego (zob. 1 Kor 13, 5). Cichość i łagodność bronią nas od egzaltacji oraz od depresji. Są one darem Boga, który podtrzymuje nas wewnętrznie, a którego może nas nauczyć tylko Duch Święty”

        ,,Łagodność niesie ze sobą szczęście i pokój. Właśnie dlatego łagodność jest jedną z najpiękniejszych cech ludzkiego charakteru. Ona przystoi chrześcijaninowi. Można powiedzieć, że łagodność jest ozdobą chrześcijanina, oraz siłą świadczącą o jego dojrzałości. Aspekt łagodności w Piśmie Świętym zawsze jest postrzegany jako coś pozytywnego i nieodłącznie jest wiązany z duchową siłą. Święty Paweł mówi do swego umiłowanego dziecka Tymoteusza: A sługa Pana nie powinien wdawać się w kłótnie, ale ma być łagodnym względem wszystkich, skorym do nauczania, zrównoważonym. Powinien z łagodnością pouczać wrogo usposobionych, bo może Bóg da im kiedyś nawrócenie do poznania prawdy (2 Tm 2,24-25)”

        http://www.opoka.org.pl/biblioteka/M/MR/lagodnosc.html#

        Sławomir Kłusek, Poznań










        doceń 3
        0
  • Verdi
    03.07.2014 23:06
    Jesteśmy wszyscy głęboko poruszeni NIESPRAWIEDLIWOŚCIĄ naszego prawa, naszego rządu, gdzie afery podsłuchowe czy Amber Gold są zamiatane pod dywan, a obrona ludzkiego życia karana.Jak to skomentować???
    Pan Jezus też został ukrzyżowany w majestacie prawa... a Barabasza uwolniono... więc nic się nie zmieniło.
    Prawo naturalne jest zawsze ponad prawem stanowionym. Ludzie się mylą, naziści się mylili, stalinowcy... a tworzyli prawo.
    Przykre, że nasz rząd należy do tych nieudaczników.
    doceń 7
  • Filip
    03.07.2014 23:59
    Póki mamy takich polityków jak teraz, nic się nie zmieni. Przyjdą wybory - głosujcie na ludzi prawych! Możemy zmienić Polskę, bo władza należy do nas - wszystkich obywateli RP!

    Wyobraźmy sobie, za rządów prawdziwie prawych ludzi, to NFZ poniósłby surowe konsekwencje za swoją politykę przeciw szpitalowi. Nie możliwe? Marsz do urn! TY decydujesz o tym jak jest w Polsce.
    doceń 6
  • ckarlota
    04.07.2014 00:38

    Przysięga Hipokratesa – składana przez lekarzy w starożytności, zawierała podstawy dzisiejszej etyki lekarskiej.
    Po zbrodniach dokonanych przez lekarzy niemieckich podczas II wojny światowej, Światowa Organizacja Lekarzy podczas swojego zjazdu w Genewie w 1948 r. opracowała nowożytną wersję przysięgi – deklarację genewską, zmienianą następnie w latach 1968, 1983, 1994 i 2005.
    W Polsce obowiązuje obecnie Przyrzeczenie Lekarskie, stanowiące część Kodeksu Etyki Lekarskiej, uchwalonego przez Krajowy Zjazd Lekarzy, nawiązujące treścią do deklaracji genewskiej.

    PRZYRZECZENIE LEKARSKIE

    Przyjmuję z szacunkiem i wdzięcznością dla moich Mistrzów nadany mi tytuł lekarza i w pełni świadomy związanych z nim obowiązków przyrzekam:
    obowiązki te sumiennie wypełniać;
    służyć życiu i zdrowiu ludzkiemu; według najlepszej mej wiedzy przeciwdziałać cierpieniu i zapobiegać chorobom,
    a chorym nieść pomoc bez żadnych różnic, takich jak: rasa, religia, narodowość, poglądy polityczne, stan majątkowy i inne, mając na celu wyłącznie ich dobro i okazując należny im szacunek; nie nadużywać ich zaufania i dochować tajemnicy lekarskiej nawet po śmierci chorego;
    strzec godności stanu lekarskiego i niczym jej nie splamić, a do kolegów lekarzy odnosić się z należną im życzliwością, nie podważając zaufania do nich, jednak postępując bezstronnie i mając na względzie dobro chorych; stale poszerzać swą wiedzę lekarską i podawać do wiadomości świata lekarskiego wszystko to, co uda mi się wynaleźć i udoskonalić.
    PRZYRZEKAM TO UROCZYŚCIE!

    Lekarz ma: "służyć życiu i zdrowiu ludzkiemu .... strzec godności stanu lekarskiego i niczym jej nie splamić...." !!!!!!!!!!!!!!!!

    Dzisiaj zmusza się lekarza do aborcji, jutro do eutanazji..i wszystko będzie z literą prawa.????
    PROFESOR CHAZAN JEST GODZIEN NAJWYŻSZEGO SZACUNKU ZA SWOJĄ ODWAŻNĄ POSTAWĘ BRONIĄC ŻYCIA OD JEGO POCZĘCIA.

    doceń 6
  • Cyr4x
    04.07.2014 01:36
    "...I z całą pewnością będziemy przestrzegać prawa ludzkiego..." Czyli dziecko w brzuchu matki nie jest człowiekiem, skoro jego ludzkie prawo do życia może nie być przestrzegane?
    doceń 6
  • saherb
    04.07.2014 08:51
    „Kto powołuje się na sprzeciw sumienia, nie może być narażony nie tylko na sankcje karne, ale także na żadne inne ujemne konsekwencje prawne, dyscyplinarne, materialne czy zawodowe”.

    Jan Paweł II Evangelium Vitae
    doceń 5
  • gwkrb
    04.07.2014 10:56
    drodzy fanatycy religijni
    najpierw zmieńcie prawo w polsce


    potem możecie się posługiwać klauzulą sumienia
    w polsce obowiązuje prawo karne, a nie kanoniczne

    Chazan w świetle prawa jest przestępcą i tyle,
    do tego naraża na nieporzebne cierpienie biedne dziecko, matkę i całą rodzinę

    a karę finansową poniosą wszyscy ...
    • Andrze_G
      04.07.2014 12:06
      Andrze_G
      Rozumiem, że popierasz i zachwycasz się "naukowymi" osiągnięciami doktora Josefa Mengele?

      "niemiecki lekarz, SS-Hauptsturmführer, doktor medycyny i antropologii, zbrodniarz wojenny, zwany Aniołem Śmierci."

      Przyszła IV Rzesza i lekarzy karze się za to, że nie chcą być "aniołami śmierci". Do czego to doszło? A walczyliśmy o wolność...
      doceń 3
    • re
      05.07.2014 09:47
      na początku kariery Chazan na aborcjach się dorabiał.
      jak taki mężny i zdecydowany - niech teraz sam zapłaci.
      i niech to będzie standard: lekarz odmawiający aborcji dopuszczalnej w świetle prawa i nie kierujący pacjentki do innego lekarza - niech płaci.
      zobaczymy ilu zdecydowanych "obrońców życia" się wtedy znajdzie?
      doceń 0
  • Andrze_G
    04.07.2014 12:01
    Andrze_G
    Doktor Josef Mengele też działał w świetle prawa i dla dobra nauki. Był wybitnym naukowcem, lekarzem w III Rzeszy.

    To tak do tych to twierdzą, że prawa ludzkie są ponad prawami Boskimi.

    Teraz jesteśmy w UE czyli VI Rzeszy to zaczyna się przywracać prawa i retorykę z III Rzeszy, eugenikę itd.
    doceń 3
  • amster
    04.07.2014 17:41
    To istotnie absolutny skandal, że szpital musi zapłacić karę.
    Karę winien indywidualnie zapłacić prof. Chazan.
    Sam bowiem zdecydował postąpić wbrew prawu, które znał i które jako urzędnik winien respektować.

    Oczywiście ma prawo nie zgadzać się z obowiązującymi przepisami, ale wobec tego niechaj honorowo SAM PONIESIE KOSZTY SWOJEGO ŚWIADOMEGO POSTĘPOWANIA.
    Obecnie paraduje w roli bohatera części opinii publicznej za pieniądze nasze - czyli na nasz koszt.

    Mimo prób gloryfikowania tej postaci uważam, że załatwia on cały problem w sposób niehonorowy i niemęski.

    Godni podziwu i naśladowania są tylko Ci, którzy sami biorą na własne barki koszty osobistego świadomego nieposłuszeństwa prawnego.
    • złamana_ręka
      04.07.2014 20:48
      To zależy od punktu widzenia. Dla mnie po męsku jest pójść pod prąd, czyli "nie" dla aborcji. Gdyby lekarz się zgodził, byłby jak zdechnięta ryba, która płynie z prądem rzeki. Chętnie wyślę forsę na konto tego szpitala, bo Święta Rodzina do tego zobowiązuje. Popieram konserwatystę_pl. Także i ja modlę się za szpital, za lekarza i o opamiętanie postkomunistów.
      • amster
        04.07.2014 22:55
        @złamana_reka
        nie podzielam przekonania, że dzisiaj "nie" dla aborcji to pójście pod prąd. presja jest przecież bardziej w drugą stronę. jak widzimy, każdy, nawet najbardziej zdeformowany płód ma prawo się rodzić, stając się źródłem traumy dla rodziców. i powodem dumy położnika.

        "To jest dziecko, które nie ma połowy głowy, ma mózg na wierzchu, ma wiszącą gałkę oczną, ma rozszczep całej twarzy, nie ma mózgu w środku. I będzie umierało dzięki panu profesorowi jeszcze przez najbliższy miesiąc albo dwa."

        a w tym czasie pan profesor będzie odbierał kolejne bukiety kwiatów od wielbiących go religijnych fanatyczek, będzie udzielał kolejnych telewizyjnych wywiadów, będzie odbierał wyrazy uznania od kościelnych hierarchów, którzy w życiu nie zmienili pieluchy dziecku zdrowemu, nie mówiąc o czuwaniu przy dziecku umierającym, bo od początku tak zdeformowanym, że niezdolnym do życia.
        tutaj odwaga, pójście pod prąd polegałoby na czymś zupełnie innym niż to, co zrobił profesor.

        już nie wspomnę, że w ŻADNEJ religijnej gazecie, na żadnym religijnym portalu nie znalazłem słów współczucia dla tej nieszczęsnej matki - z góry potępionej przez wszystkich uświęconych parafian, którzy - zapewne inaczej niż np. ja - wobec każdego dramatycznego wyzwania życiowego wybierają tę najtrudniejszą drogę heroicznej świętości - bez wahań i bez trwogi.
        zazdroszczę i podziwiam Was, nieustraszeni życiowo katolicy polscy.

        ale profesor budzi we mnie uczucia raczej nieufne.
        doceń 0
        0
      • złamana_ręka
        06.07.2014 22:23
        Muszę dodać, że jest mi żal kobiety, bo trzeba być desperatką by mieć dziecko po in vitro. I okazało się, że tyle cierpienia to za mało, że dziecko ma wady rozwojowe. Czy media mówią o niepowodzeniu in vitro? Ile kosztowało in vitro tą kobietę i jej rodzinę? Czy ta kobieta wiedziała, jaką cenę za to zapłaci? Cisza! Tylko jest głośno o skorzystanie z klauzuli sumienia lekarza. Na prawdę, coś tu nie gra. To nie katolicy mają wpływ. To liberalne i lewicowe media oraz lewicowe poglądy i ideologie oraz prawo pod ich dyktat stanowione. A ja i inni katolicy swoich praw bronimy. I tyle!
        doceń 0
        0
  • sebburton
    05.07.2014 12:54
    brawo, brawo moderatorzy wszystkie moje komentarze zostały sprawnie usunięte...
    doceń 0
  • Adam2
    05.07.2014 21:14

    Prawdziwe wyrazy współczucia dla Rodziców.

    doceń 0
  • chazanmengele
    06.07.2014 22:53
    powinni kolesia zawiesić w obowiązkach, a kara karą
    doceń 0
  • profesorsmierc
    06.07.2014 22:55
    Chazan jak Mengele, lubi oglądać agonię niewinnych dzieci
    doceń 0
  • MacBlacker
    09.07.2014 16:05
    Naziole działają!
    doceń 0
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Zapisane na później

Pobieranie listy