Nowy Numer 16/2024 Archiwum
  • Beszad
    09.11.2013 11:25
    Beszad
    Uważam się za człowieka liberalnego, ale w tym przypadku mam wrażenie, że przekroczona została granica, która powinna jednak oddzielać sferę duchowego wyciszenia od zgiełku i próżności tego świata (a z tym ostatnim zawsze mi się kojarzą wszelkie pokazy mody). Może się mylę, może jestem staroświecki, ale czuję niesmak.
    doceń 86
    • Scott
      09.11.2013 13:27
      Kościół to miejsce gdzie wszystko co się dzieje tzn. Msze, Misje, modlitwy, sakramenty, kerygmat etc.- powinno się dziać na większą chwałę Boga. I dlatego takie imprezy świeckie[choć niekoniecznie złe, mogą być neutralne albo nawet ciekawe], ma odbywać się gdzie indziej. To reguluje KK odpowiednimi nakazami. Po prostu. Czy profanacja, to już powinny osoby znające lepiej prawo kanoniczne się wypowiedzieć.
      doceń 36
      • Majka
        09.11.2013 21:30
        Jak zdarzenie może być neutralne? Jest zło albo dobro. Bóg albo szatan. Znasz coś pomiędzy? Mniejsze zło dalej jest złem, a małe dobro dobrem. Nie ma spraw neutralnych.
        doceń 18
        0
    • klm
      09.11.2013 22:22
      Kiedyś Jezus wypędzał kupców ze świątyni, a teraz Jego uczniowie, KAPŁANI usuwają stamtąd Jezusa, by się mogły tam odbyć targi próżności.
      doceń 23
  • ola
    09.11.2013 11:25
    to co się ostatnio dzieje w obrębie naszej wiary to coś już po prostu komicznego i niewyobrażalnego.
    doceń 26
  • mano
    09.11.2013 11:27
    jak można być tak nieroztropnym w dzisiejszych czasach. Czytam o tym na portalach plotkarskich, są fotki celebrytów o różnych orientacjach, jeden z koloratką i różańcem i serce boli. Nawet gdyby miał to być pokaz mody ślubnej to kościół nie służy do tego. Na stronie parafii sporo zacnych informacji, katechez. O pokazie ani słowa. Wstyd.
    doceń 28
  • Beny
    09.11.2013 11:37
    Sorki?? Ale do kogo ten ,żal??
    doceń 1
  • ja
    09.11.2013 11:37
    baaaardzo niefajne, baaaaardzo dziwne, baaaaaardzo nie popieram!...i baaaaardzo mi przykro, że ktoś wyraził na to zgodę - św.Paweł pisze: unikajcie wszystkiego, co ma choćby pozór zła.
    doceń 18
  • sonniger
    09.11.2013 11:44
    Takich durnowatych proboszczów należałoby sie pozbyc...

    Niech zostanie wikarym na jakiejś podupadłej wsi. Na wiecej sie nie nadaje.

    Szok!
    doceń 41
    • wojtek
      09.11.2013 12:01
      zgadzam się, tylko czemu we wsi mają ludzie cierpieć?;-)
      doceń 28
    • Gosia7
      09.11.2013 13:06
      A czy wieś nie zasługuje na dobrego księdza?
      doceń 24
    • apendula_niewdziosek
      09.11.2013 15:18
      apendula_niewdziosek
      To moja parafia, akurat to nie jest "durnowaty proboszcz", zresztą nie tylko proboszcz ale i dziekan b. Dekanatu Muranowskiego i częsty gość Mszy Radiowej. Mam nadzieję, że wyjaśni się skąd taka decyzja.
      • hanka
        09.11.2013 23:19
        No wyjaśnił - a jutro będzie zbiórka na remont od parafian! Mało dajecie - Zień dał więcej.
        doceń 3
        0
    • Ajja
      09.11.2013 17:01
      A czym panu podpadli mieszkańcy wsi, że ich tak pan ukarać chce?
      doceń 16
    • Ajja
      10.11.2013 01:06
      Jak to miło, kiedy lud pracujący miast i wsi mówi jednym głosem w obronie prowincji ;-)
      doceń 6
  • wojtek
    09.11.2013 11:46
    Biskup powinien odwołać proboszcza, bo nie dba o miejsce modlitwy, taki proboszcz sieje zgorszenie.
    doceń 19
    • Abc
      09.11.2013 19:07
      To biskup powinien zostać odwołany!
      • a-gnostyk
        09.11.2013 22:58
        Sluszna uwaga, panowie; nycz, hoser, michalik, ryczak, glodz, dziwisz, itp. cwaniaki czym predzej powinni podac sie do dymisji lub wywaleni przez lud. Pomoze to w odrodzeniu Chrzescijanstwa
        ps. zanim kosciol katolicki wyparl Chrzescijanstwo, ludzie wybierali biskupa. W katolicyzmie bp zostaje mianowany w watykanie przez "nieomylnego" papieza
        doceń 1
        0
  • Verdi
    09.11.2013 11:48
    Kościół nie musi być nowoczesny. Powinien być bastionem normalności i moralności. Powinien tchnąć Ewangelią. Powinien być otwarty dla fotoreporterów, dziennikarzy, projektantów i modelek, ale tylko w czasie nabożeństw i adoracji. Każdy zdrowo myślący człowiek czuje, że ta granica została w tym przypadku mocno przekroczona.
    doceń 23
  • Mariolka
    09.11.2013 11:54
    Ostatnio czytałem, że wrogiem kościoła są niektórzy księża, nie wiem co o tym myśleć
    doceń 20
    • Ajja
      10.11.2013 01:05
      Jak mawiał Sługa Boży, abp Fulton J. Sheen: "Na kogo można liczyć w walce o ratunek dla naszego Kościoła? Nie na naszych biskupów, naszych kapłanów ani członków zakonów. To WASZE zadanie, ludu wiernego! Pan Bóg dał wam rozum, oczy i uszy, abyście uratowali Kościół. WASZA misja to pilnować, aby wasi kapłani zachowywali się jak kapłani, biskupi jak biskupi, a zakonnicy jak zakonnicy!"
      doceń 10
  • goscimira
    09.11.2013 11:56
    To jest lekcja dla łatwego zdobywania funduszy na potrzeby kościelne i surowa nauczka dla proboszcza. Człowiek, który okłamał jest wcieleniem zła. Mam nadzieję że umowa i zgoda na pokaz mody ślubnej nie była na "gębę". Natomiast od organizatorów tego pokazu - drwiny z ludzkich uczuć religijnych powinny być wyciągnięte surowe konsekwencje. Dlaczego Muzułmanie potrafią bronić swojej wiary i bardzo niewielu jest "odważnych", a z nas kpią sobie w żywe oczy i są absolutnie bezkarni bo i temida jest ślepa gdy chodzi o chrześcijańskie uczucia.
    Najwyższy czas powiedzieć wreszcie "D O Ś Ć!!!"
    doceń 20
    • gościnna
      10.11.2013 15:55
      no sorry, ale nie uwierzę, że proboszcz wyobrażał sobie dziewczynki w sukieneczkach komunijnych... a na śluby chodzi się w różnych kreacjach. szczególnie na towarzyszące im wesela. bikini na pokazie nie było, ja tam nie czuję się jakoś szczególnie poruszona.
      doceń 1
  • renata
    09.11.2013 12:08
    z Warszawy znów idzie najgorsze zło!
    Dlaczego proboszcz przykłada rękę do tej profanacji???Dlaczego nie zaproszono na pokaz bp Nycza i Hosera?
    doceń 19
  • katy
    09.11.2013 12:10
    Masakra! Jak można było na coś takiego pozwolić!
    doceń 25
  • Łukasz
    09.11.2013 12:14
    a ja po raz kolejny w tym tygodniu (pierwsza była moim zdaniem skandalicznie neutralna reakcja bpa Nycza na pewną wystaw(k)ę w CSW) czuję, że tzw. "ludzie kościoła z zawodu" często nie dorastają do pełnionych funkcji i naprawdę powinni być poddawani selekcji... za dużo jest """księży""" i """biskupów""" w Polsce... a za mało Kapłanów i Pasterzy [celowe wielke i małe litery]. Przepraszam - żygać mi się chce na taki obraz Kościoła :( Wiem, wiem... będą się liczni usprawiedliwiać że to "wspólnota grzeszników błądzących" ale dzisiejsza ewangelia mówi jasno: "nie czyńcie z domu Ojca mojego targowiska!".
    Ksiądz M. Maliński w bajce dla dzieci napisał ciekawe zdanie: "Ty, stary, diabły się cieszą!" [do pewnego księdza który przedłużał kazanie rzekł jego Anioł Stróż]. Tak samo do tego, kto wydał zgodę na podejrzaną imprezę w Kościele - "diabły się cieszą"... :((( <smutne>
    doceń 19
  • JA
    09.11.2013 12:19
    Mam nadziej, że Pan proboszcz i przestanie być proboszczem. PRZEGIĄŁ
    doceń 16
  • Riso
    09.11.2013 12:21
    Kto na to pozwolił ? Proboszcz ? Ludzie, czy to są żarty ? Jak Jezus wyrzucił kupców ze świątyni, tak w tym przypadku powinno być tak samo...
    doceń 25
  • oburzona
    09.11.2013 12:34
    Nawet na pokaz sukien ślubnych nie jest to odpowiednie miejsce!
    Świątynia to Boży Dom i miejsce modlitwy.
    Jak budujemy jego wizerunek...?
    doceń 29
  • skandal
    09.11.2013 12:34
    W 1972 roku F. Fellini nakręcił słynny film "Rzym", gdzie w formie groteski pokazał pokaz mody w Watykanie:
    http://www.youtube.com/watch?v=QMQ4JicUs1A
    Wtedy uznano to za próbę "zaistnienia" Felliniego oraz "prowokację" artysty.
    W Polsce niektórzy księża idą w ślady reżysera, ale oni są już tylko żałośni.
    doceń 15
  • Katolik
    09.11.2013 12:35
    Ręce mi opadły...i łzy same sie cisną do oczu. Cóż trzeba sie modlić za tego proboszcza i parafian. Smutne to jak z KOŚCIOŁA robi sie chlew. Jezu Wybacz Nam!
    doceń 23
  • zamiast komentarza
    09.11.2013 12:45
    " W świątyni napotkał siedzących za stołami bankierów oraz tych, którzy sprzedawali woły, baranki i gołębie. Wówczas sporządziwszy sobie bicz ze sznurków, powypędzał wszystkich ze świątyni, także baranki i woły, porozrzucał monety bankierów, a stoły powywracał. Do tych zaś, którzy sprzedawali gołębie, rzekł: Weźcie to stąd, a z domu mego Ojca nie róbcie targowiska!"
    doceń 25
  • Ania
    09.11.2013 12:50
    To okropne. Ale księża z tej parafii wcale tego nie chcieli, to była decyzja kogoś wyżej.
    doceń 6
  • Gość
    09.11.2013 12:55
    Bardzo przykra sprawa. Uważam, że Proboszcz parafii powinien natychmiast zostać odwołany. Natychmiastowa reakcja biskupa!
    doceń 13
    • parafianin
      10.11.2013 13:43
      A Ja jestem z tej parafii i na tyle znam Proboszcza 20 lat, że wydaje mi się, że został wprowadzony w błąd. A odwołania niech się domaga każdy swojego proboszcza.
      • Jasiek
        10.11.2013 22:35
        W błąd to on dawno został wprowadzony wchodząc do neokatechumenatu a to teraz to tylko konsekwencja. Neoni nie mają szacunku dla Świętych Postaci, dla Świętej Liturgii sprawując swoje obrządki po swojemu więc skąd proboszcz i jego wikariusze (też neoni) mieli mieć szacunek dla Domu Pańskiego jak Gospodarza byle jak w Najświętszym Sakramencie traktują?
        doceń 3
        0
  • Gość
    09.11.2013 12:55
    Bardzo przykra sprawa. Uważam, że Proboszcz parafii powinien natychmiast zostać odwołany. Natychmiastowa reakcja biskupa!
    doceń 7
  • profanacja
    09.11.2013 12:57
    Mam nadzieję, że sprawa trafi do kurii i Biskup odpowiednio się tym zajmie!!!
    doceń 12
  • Anna
    09.11.2013 13:01
    Ciekawe, że na fanpejdżu parafii kasowane są komentarze osób, którym nie podobała się zgoda ks. proboszcza (zapewne za opłatą?) pokazu mody w głównej nawie kościoła. Najwyraźniej zarządzający parafią też wiedzą, że zgodzili się na coś nistosownego i teraz próbują cenzurować głosy negatywne. Ciekawe co na to parafianie?
    doceń 21
  • ArtiCibol
    09.11.2013 13:02
    Czy profanacja, to nie wiem, ale głupota, na pewno.
    doceń 18
  • ewa 777
    09.11.2013 13:04
    tytuł dziwny. Naprawdę Autor nie wie czy profanacja czy nie? Czyżby Gość Niedzielny jest aż tak liberalny???
    doceń 15
  • ksiadz
    09.11.2013 13:05
    Durnota ksiedza nie ma granic....... nalezy mu sie suspeda....
    doceń 9
  • magister
    09.11.2013 13:05
    Wielce Szanowny Księże Proboszczu przykro mi ale doszło do kompletnego niezrozumienia (delikatnie to nazwę) sytuacji proponuje większą wstrzemięźliwość, wyczucie i takt bo tego wszystkiego zabrakło. Otwartość otwartością ale to jest przekroczenie pewnej granicy nieprzekraczalnej.
    doceń 11
  • gość w dom ...
    09.11.2013 13:07
    Liczymy, że po pokazie w kościele Św. Augustyna na warszawskim Muranowie, następny będzie w meczecie lub w synagodze, a Madox pojawi się w przebraniu mułły lub rabina. Pewnie wierni obu religii wpadną w bombowy zachwyt.

    doceń 13
  • ewa 777
    09.11.2013 13:07
    Dziwny tytuł. Czyżby Autor nie wiedział czy to profanacja czy nie? To Gość już też jest taki liberalny??? Szkoda.
    doceń 10
  • Marek Bielecki
    09.11.2013 13:12
    Dla minie to bluźnierstwo i profanacja! W świątyni pw. wielkiego świętego, Doktora Kościoła odbywa się pokaz mody. Czym to jest jak nie robieniem z Kościoła targowiska? Wobec proboszcza tej parafii powinny zostać natychmiast wyciągnięte konsekwencje dyscyplinarne.
    doceń 14
  • Filip
    09.11.2013 13:13
    Zbliżała się pora Paschy żydowskiej i Jezus udał się do Jerozolimy. W świątyni napotkał tych, którzy sprzedawali woły, baranki i gołębie, oraz siedzących za stołami bankierów.

    Wówczas sporządziwszy sobie bicz ze sznurków, powypędzał wszystkich ze świątyni, także baranki i woły, porozrzucał monety bankierów, a stoły powywracał.

    Do tych zaś, którzy sprzedawali gołębie, rzekł: „Weźcie to stąd, a nie róbcie z domu mego Ojca targowiska”. Uczniowie Jego przypomnieli sobie, że napisano: „Gorliwość o dom Twój pożera Mnie”.
    W odpowiedzi zaś na to Żydzi rzekli do Niego: „Jakim znakiem wykażesz się wobec nas, skoro takie rzeczy czynisz?”.

    Jezus dał im taką odpowiedź: „Zburzcie tę świątynię, a Ja w trzech dniach wzniosę ją na nowo”...
    doceń 10
  • MW
    09.11.2013 13:17
    To jest PROFANACJA. Czy ktokolwiek z zaproszonych obecnych pamiętał tam o tym, czyim domem jest kościół? Nie, zainteresowani byli tylko kolejnym komercyjnym eventem. Nie wiem czy nawet domniemany pokaz sukien ślubnych powinien mieć miejsce w kościele. Nie wyobrażam sobie modelek klękających przed tabernakulum przed każdym wejściem na "wybieg".
    doceń 16
  • alius
    09.11.2013 13:18
    no cóż... "Kościół nigdy nie miał się tak dobrze jak dziś" (pap. Franciszek) - czy, aby na pewno? Skoro kapłani pozwalają na takie bezeceństwa w domu Bożym śmiem w to wątpić!
    Niestety do Polski wielkimi krokami zbliżają się durnoty z zachodniej Europy. Tylko człowiek głupi nie jest w stanie zauważyć do czego to doprowadzi, a niestety coraz więcej takich, szczególnie wśród duchownych, którzy zachłyśnięci zachodnimi nowinkami coraz to wprowadzają kolejne "nowości".

    Kyrie eleison!
    doceń 17
  • Parafianka
    09.11.2013 13:20
    ks.walenty@swaugustyn.pl

    Spytajmy jednogłośnie dlaczego?
    doceń 15
  • bddbb
    09.11.2013 13:37
    Kogo to obchodzi, że zgoda była na pokaz mody ślubnej? To, że KTOKOLWIEK wydał zgodę na pokaz mody w kościele powoduje, że ów osobnik kwalifikuje się do suspensy
    doceń 19
  • Bogumiła
    09.11.2013 13:44

    Panie Zień i inni znudzeni oraz podobnie myślący!

    Proszę przeczytać dzisiejsze słowo Boże J2, 13-22 i doradzam więcej zadumy nad słowami Pana: ,,Weżcie to stąd, a nie róbcie z domu mego Ojca targowiska,,

    doceń 12
  • Kuba
    09.11.2013 13:47
    Uważam się za osobę wierzącą moim zdaniem takie rzeczy nie powinny mieć miejsca w kościele. Wiele razy staram się w różnych dyskusjach stawać w obronie księży gdy ktoś mówi, to tacy i tacy, ale kurcze przez takie rzeczy jak ten pokaz mody to ciężko później Ich bronić. Jeśli ja nie chcę żeby się ktoś wypowiadał o mnie negatywnie to nie stwarzam ku temu powodów, a właśnie takie rzeczy jak ten pokaz to jak to powiedzieć kręcenie bata na samego siebie. Po prostu jestem przeciwny takim rzeczom w kościele.
    doceń 15
  • karpinskazofia@gmail.com
    09.11.2013 13:54
    Najbardziej zabolała mnie muzyka z filmu Polańskiego "Dziecko Rosemary" /czyli dziecko diabła/ i przepraszam, ale głupkowaty śmiech Księdza Kazimierza Sowy w telewizji śniadaniowej w porze największej oglądalności.Ks Sowa robił minki do tej gawiedzi ze studia i zupełnie zapomniał, że Kościół, to dla wiernych ŚWIĄTYNIA BOGA! Czy żyd pozwoliłby na zrobienie takiego pokazu w synagodze, albo islamista w meczecie? Jest mi przykro i wstyd, a na dodatek ta przykra inscenizacja- film z gołym idiotą ocierającym się o ukrzyżowanego Chrystusa i to ma być "sztuka współczesna".Przecież to jawna kpina i profanacja tego, co dla nas katolików jest najważniejszym symbolem wiary.
    doceń 22
    • Ajja
      10.11.2013 01:00
      Ks. Sowa zapomniał, komu ma służyć.
      • Jasiek
        10.11.2013 22:49
        Boję się, że ten ks. Sowa dobrze wie, komu służy.
        doceń 1
        0
  • Krystyna
    09.11.2013 14:03
    To jest niszczenie sacrum!
    doceń 17
  • Annuszka
    09.11.2013 14:09
    Piszę ten post, byście mieli szersze spojrzenie na sprawę i pochopnie nie oskarżali niewinnych kapłanów, którym to wydarzenie sprawiło cierpienie.

    Pracuję w takim miejscu, że dowiedziałam się o miejscu pokazu wcześniej i nie mogłam w to uwierzyć.

    Jestem w tej parafii i nie mieściło mi się w głowie, że ci wspaniali księża mogliby dopuścić do takiego wydarzenia w kościele. Zaczęłam już mieć złe myśli o nich, oceniać ich i przypisywać im niegodne kapłanów intencje...

    Ale postanowiliśmy z moim chłopakiem po Mszy wieczornej zobaczyć jak rzeczywiście wyglądała sytuacja i zasięgnąć języka u któregoś z księży. Ksiądz, wyraźnie smutny i wzburzony, powiedział, że oni nie chcą mieć z tym nic wspólnego i nie mieli wpływu na całą sytuację, a decyzja pochodzi z góry (władze archidiecezji, których przedstawiciel był tam obecny i nadzorował wydarzenie) i musieli się jej podporządkować.

    Spytaliśmy też o Najświętszy Sakrament i wiemy, że na czas tego pokazu był On zabrany w bezpieczne miejsce i (niestety) taka sytuacja jest zgodna z prawem kanonicznym.

    Mnie jest bardzo głupio i przykro, że zanim dowiedziałam się szczegółów, pozwoliłam sobie na niedobre myśli o kapłanach z tej parafii. Proszę, powściągnijcie swoje myśli i języki.

    A wszyscy powinniśmy trwać w modlitwie, o co prosił też ksiądz, z którym rozmawialiśmy. Miejmy nadzieję, że już nigdy więcej taka obrzydliwość nie będzie miała miejsca.
    doceń 10
    • Ajja
      10.11.2013 00:59
      Nie wiem, kto zawinił, ale ktoś powinien się uderzyć w piersi(swoje, nie cudze)no bo kuria mać, kościół sam się z siebie na pokaz nie udostępnił
      doceń 6
  • Ukasz
    09.11.2013 14:12
    "Mój dom ma być domem modlitwy"!
    doceń 28
    • Anna
      09.11.2013 14:41
      Nie wiem co powiedzieć i napisać. Słowo szok nie oddaje moich uczuć. Nazwanie proboszcza tej parafii durniem to zbyt delikatne określenie.My się sami wykańczamy. nie potrzeba do tego nagonki mediów. Czy my mamy prawo dziwić się , że młodzież odchodzi od kościoła? Tam gdzie ksiądz w slipach harcuje w basenie,tam gdzie nie ma postów, tam gdzie w piątki można wywijać hołubce, tam gdzie już nie ma grzechu nieczystości, tam gdzie można wymieszać sie przed ślubem i użyć ,a potem paradować w białej sukni do ołtarza, tam gdzie gadki szmatki się opowiada o równości religii i o zbawieniu wszystkich( ciekawe skąd o tym wiedza, porozmawiali z Panem Bogiem???), tam gdzie wolno wszystko KOŚCIOŁY BĘDĄ PUSTE I ZAMIENIANE NA HOTELE LUB MECZETY!
      doceń 8
  • sniddy
    09.11.2013 14:16
    Co w tytule robi pytajnik? Czy redakcja zrelatywizowała się już do końca i zmienia się w TVN? Czy to też uznacie za 'kontrowersyjne' czy moża po prostu należałoby powiedzieć ZŁE. Profanacja! (!!!).
    doceń 9
  • Jkp
    09.11.2013 14:21
    Radio katolickie nadajace disco polo, teraz pokaz mody w kościele. O co chodzi w warszawskim Kościele? Kardynał panuje jeszcze nad owczarnią?
  • Profanacja
    09.11.2013 14:23
    Serce boli, że jakiś proboszcz się na to zgodził.

    Muzyka z filmu satanistycznego oraz homoseksualnego? Skąpo odziane panienki? Nawa główna wybiegiem?

    Boże, miej litość...

    Potrzeba modlitwy przebłagalnej i zdecydowanej reakcji władz kościelnych.
    doceń 12
  • MGd
    09.11.2013 14:24
    Gołe panienki pod krzyżem.... przebrane w stroje ala księżowskie.....

    Proboszcz powinien ostro za to odpowiedzieć
    doceń 12
  • Luis
    09.11.2013 14:32
    Facet przegiał po prostu. Kościól to nie miejsce takie takie rzeczy. Kościól to Dom Boży ,który służy modlitwie, Sakramentom Świetym i Mszy. Jak już bardzo "wielki designer" chce szokować niech zrobi taki pokaz w synagodze cvzy meczecie np. Ciekawe czemu nie? Bo się boi że by nie wyszedł . Czyli poprawni politycznie robią co chcą tylko z Chrześcijaństwem. Tak być dłużej nie może , koniec pokory i nadstawiania drugiego policzka!!!!
    doceń 15
  • karol
    09.11.2013 14:48
    Ja rozumiem w pewnym sensie grupy satanistyczne dla których profanacja kościoła jest elementem swoiście podjętej obrzędowości. Nie dziwią mnie ekscesy artystow. Nie zrozumiem jednak sytuacji kiedy w takie przedsięwzięcia oficjalnie włącza się jakiś proboszcz udostępniając świątynię.
    doceń 10
  • Rkm
    09.11.2013 15:19
    Jestem ciekaw co ma do powiedzenia proboszcz po tym pokazie mody w Domu Bożym, ale się pewnie nie doczekam.
    • 55+
      09.11.2013 22:31
      Przecież Proboszcz jest nieobecny!!!
      Wydaje się, że to raczej decyzja kurii warszawskiej.
      • Jasiek
        10.11.2013 22:54
        Przypominam, ta parafia to gniazdo neokatechumenatu a to wiele tłumaczy.
        doceń 0
        0
  • ali
    09.11.2013 15:37
    Czekam na zdecydowaną reakcje władzy kościelnej. To jest handlowanie Domem Bożym. Mam nadzieję, że przekupnie zostaną wypędzeni biczem łącznie z Proboszczem jeśli tych przekupni wpuścił. Tego już zbyt wiele!
    doceń 9
  • piz
    09.11.2013 15:42
    Z tekstu artykułu wynika, że ktoś poza wiedzą i zgoda proboszcza uskutecznił samowolkę.
    doceń 2
  • ana
    09.11.2013 15:43
    Jacy to "ważni ludzie w Kościele" dali zgodę na ten pokaz? Musieliby to być hierarchowie z archidiecezji warszawskiej. To już tego dożyliśmy, że duchowni przykładają się do profanacji.
    Wystarczy obejrzeć zdjęcia z pokazu i jego kulis. Rozebrane do połowy modelki przed krzyżem ... Jakaś paniusia przebrana za księdza.
    Co się dzieje w tej archidiecezji? Co się dzieje z naszym Kościołem?
    doceń 10
  • władek
    09.11.2013 15:47
    oto dowód że masoneria jest nawet w kościele
    módlmy się za tych kapłanów którzy widać mocno zbłądzili ciekawe czy kard. Nycz to przemilczy czy wyda oświadczenie typu 'ja nic nie wiem ja tu tylko'.
    doceń 14
  • J 2, 13-17
    09.11.2013 16:12
    13 Zbliżała się pora Paschy żydowskiej, i Jezus przybył do Jerozolimy. 14 W świątyni zastał siedzących za stołami bankierów oraz tych, którzy sprzedawali woły, baranki i gołębie. 15 Wówczas, sporządziwszy sobie bicz ze sznurów, powypędzał wszystkich ze świątyni, także baranki i woły, porozrzucał monety bankierów, a stoły powywracał. 16 Do tych zaś, którzy sprzedawali gołębie, rzekł: «Zabierzcie to stąd [i] z domu mego Ojca nie róbcie targowiska!» 17 Uczniowie Jego przypomnieli sobie, że napisano: Gorliwość o dom Twój pochłonie Mnie.
    doceń 6
  • parafianka
    09.11.2013 16:15
    Uważam, że Proboszcz tego Kościoła i parafia odchodzą od kościoła i Boga.Gdzie jest Kuria?
    Nic dziwnego, że żle mówią o kościele.Dobre powiedzenie, że za pieniądze ksiądz się modli i
    za pieniądze diabłu dusze oda
    doceń 5
  • ppojawa
    09.11.2013 16:31
    ppojawa
    Pora ożywić stare dobre pojęcie "wrogowie Kościoła".
    doceń 8
  • abc
    09.11.2013 16:40
    To jest chore. Ktoś, kto zezwolił na profanację swiątyni i zgorszenie wiernych chyba nie jest w pełni władz umysłowych, albo jest pod władaniem szatana
    doceń 12
  • Bogdan
    09.11.2013 16:41
    Wówczas sporządziwszy sobie bicz ze sznurków, [Jezus] powyrzucał wszystkich ze świątyni, także baranki i woły, porozrzucał monety bankierów, a stoły powywracał. Do tych zaś, którzy sprzedawali gołębie, rzekł: «Weźcie to stąd, a nie róbcie z domu Ojca mego targowiska» (J 2, 15-16).
    Mój dom ma być domem modlitwy (Iz 56,7, Mt 21,13)
    A wy czynicie z niego jaskinię zbójców (Mt 21,13).
    doceń 8
  • Guna
    09.11.2013 16:50
    Jestem w szoku.Mieszkam na Lotwie i mam nadzieje, ze nasi proboszczowie na takie "pomysly" jednak nie zgodza sie.
    doceń 8
  • Franciszek
    09.11.2013 16:59
    Ośmielam się powiedzieć, że nigdy Kościół nie miał się tak dobrze, jak dzisiaj. Kościół nie upada: jestem pewien, jestem pewien!
    doceń 3
  • cytat z mateusza
    09.11.2013 17:13
    "...Świątynia to świętość. Jezus nigdy w tak ostrej formie nie zareagował na żaden grzech, jak na bezczeszczenie świątyni. Uniesiony świętym gniewem, cichy Baranek z biczem w ręku, wypędza tych wszystkich, którzy zamienili świątynię w jaskinię zbójców..."
    cytat za ks. E. Staniek (www.mateusz.pl)

    doceń 10
  • SlaveckM
    09.11.2013 17:13
    Panie @scot
    Jak Pan zechcesz wywalić swojego fiuta na wierzch pod krzyżem w kościele niczym modelka swoje cycki na tym pokazie, to pobiegniesz Pan sprawdzać prawo kanoniczne czy to aby nie będzie profanacja?!
    Gratuluję zdecydowania. Redakcji również.
    doceń 5
  • Sopran
    09.11.2013 17:14
    Tym projektantom, to już się w tyłkach przewraca.Nie wiadomo po co w ogóle oni proponują ubrania, które nie nadają się do chodzenia dla zwykłego śmiertelnika, ani też ludzi na podobne kreacje nie stać, a po drugie w kościołach powinny odbywać się co najwyżej koncerty muzyki klasycznej lub sakralnej, a nie imprezy, gdzie kobiety przebierają się w nawach bocznych. Powariowali..
    doceń 8
  • anna magdalena
    09.11.2013 17:21
    jak dla mnie chore do tego chorzy są ludzie ,którzy na to pozwalają . Pewnie jak zwykle przymkną na to oko. Smutne jest to ,że ze Świątyni Boga robi się dziś targowiska,PLEMIĘ ŻMIJOWE!!!!!!!!!!!!!
    doceń 7
  • zaniepokojona
    09.11.2013 17:41
    TO JEST PROFANACJA. dowodem na to jest obecnosc tam niejakiego MADOXA. ikony Illuminati.http://www.fakt.pl/wokalista-znowu-szokuje-madox-przebral-sie-za-ksiedza-,artykuly,428186,1.html

    gdy spojrzy się na transwestytę , ktory wygląda jak atrakcyjna kobieta ,(z dlugimi blond wlosami , delikatną buzią) i ubrany jest jak ksiądz w koloratce,z rozancem zamiast bransoletki. wiadomo ,ze ten cudak musial to wczesniej zaplanowac z kims , by komponowalo sie z satanistyczna muzyką komedy z "rosemary's baby" i satanistycznym przesłaniem "brookback mountain"
    • blond0330
      10.11.2013 19:49
      Domyślam się co czujesz widząc tego człowieka.
      I ja się denerwuję ale oddaję Go Bogu . Mam świadomość że tkz madox : to człowiek z chwiejną psychiką i bardzo łatwo nim manipulować . On ma oczy którymi patrzy ale nie widzi , on wzoruje się na naszych krajowych wokalistach , których jest wielu. Chce zabłysną mimo wszystko lecz zapomina ten człowiek że prawdziwy talent każdy usłyszy i zauważy . Człowiek który ma talent będzie dostrzeżony przez ludzi którzy chcą i lubią słuchać ,lecz szmirę ( wygląd )widzimy w danej chwili a po kilku latach o nim zapominamy . Prawdziwy artysta to ktoś taki jak nnp. : Czesław Niemen i to na takich artystach powinien madox się wzorować a nie np. dodzie .
      Prawdziwy artysta nikogo swoją osobą nie może obrażać i zawstydzać , powinien tylko ,, łyk " siebie pokazać na scenie a resztę jego życia i jego bzików nie ujawniać bo to w pewnym momencie odwróci się przeciwko niemu .
      Wykorzystać to mogą przeciw niemu wszyscy .
      doceń 1
  • Agnieszka
    09.11.2013 17:42
    Profanacja świątyni!!!
    doceń 12
  • KL
    09.11.2013 17:47
    Dlaczego Kardynał Nycz tego proboszcza nie odwołał ??? Na co czeka !!!! Dość tych skandali w Kościele !!! A za tym wszystkim stoi pieniądz !!! Taka prawda !!!
  • cecylia
    09.11.2013 17:48
    No tak ,podskakują ludzie jak mrówka do słonia .Wiedzmy , że Bóg nie da sobą pomiatać !
    Boże ! Ku jakiej strasznej zagładzie świat galopuje !Ratujmy się ,kto może ! Jedyna nadzieja w Maryi , dla tych , którzy nie zwariowali .Kapłan , który pozwala na bezczeszczenie Domu Bożego chyba nie zdaje sobie sprawy co Go czeka .Czarna otchłań !!!
    doceń 6
  • Hannaonline84
    09.11.2013 17:59
    Nawet jak będzie mnie stać na ciuchy od Zienia to ich nie kupię bo ten gość właśnie przegiął.
    Nie wiem kto wydał tak naprawdę zezwolenie na ten pokaz, ale to w końcu pokaz Zienia i jego pomysł i myślę, że to głównie on za to całe "zamieszanie" odpowiada mimo wszystko.
    Szczególnie, że najwyraźniej wprowadził kogoś w błąd (proboszcza lub wyższych hierarchów) mówiąc, że to pokaz mody ślubnej i komunijnej.
    Inaczej pewnie od nikogo nie dostałby zezwolenia. Chyba że jakiś ksiądz jest księdzem przez pomyłkę i w rzeczywistości co innego mu w głowie.
    A o ile wyczytałam to nawet proboszcz na tym pokazie (głupoty) nie był, choć szefuje w parafii i zapewne nie widział co się w środku dzieje, gdzie przebieralnie zrobili i jak faktycznie stroje będą. To jest tym bardziej coś nie tak (nie z proboszczem) ogólnie z całą sprawą, gdyż odnoszę wrażenie, że komuś zależało na tym by księża z parafii nie widzieli i nie słyszeli co tak naprawdę tam się dzieje.
    doceń 3
  • Jamci
    09.11.2013 18:06
    Coś takiego jest w Neokatechumenacie: swobodna, niewłaściwa (niektórzy mówią "protestnacka") postawa wobec Najświętszego Sakramentu (komunia na siedząco, nieprzyklękanie przed Tabernakulum, swobodne pogaduszki w kościele).
    Proboszcz ze parafii św. Augustyna jest ojcem duchownym w neokatechunenalnym seminarium.
    • Ajja
      10.11.2013 00:52
      Eee, neoni mają swoje wypaczenia ale nie wierzę, że by aprobowali organizowanie pokazów mody w kościele.
      • Jasiek
        10.11.2013 23:01
        A ja twierdzę, że ze względu na te wypaczenia neoni nie mają takiej wrażliwości, żeby widzieć w tym coś zdrożnego. To nie jest dla nich problem.
        doceń 0
        0
  • Abc
    09.11.2013 18:29
    Skandal! Od proboszcza do biskupa wszyscy powinni być natychmiast odwołani!
    doceń 0
  • Marek A.
    09.11.2013 18:37
    Bardzo proszę obejrzeć sobie te zdjęcia z kościoła:

    http://www.pudelek.pl/artykul/60720/madox_w_sutannie_i_z_koloratka/
    doceń 5
  • blond0330
    09.11.2013 18:52
    Zień za długo w Świątyni Boga nie był i zapomniał jak się powinno zachowywać w Domu Boga i modlitwy . W zachowaniu perfidnym Zienia wyszło to co skrywa w swoim sercu do Boga .
    A proboszcz też nie jest bez winy , bo w Świątyni nie urządza się takich pokazów nawet komunijnych strojów , żeby pokaż taki zrobić można było zorganizować festyn tak jak to się robi w innych parafiach i dochody z takich imprez idzie w całości dla potrzebujących lub na dofinansowanie dla dzieci potrzebujących.
    Zień za zarobione pieniądze w tak haniebny sposób powinien oddać w całości dla bezdomnych , bo Ci z różnych powodów śpią pod ,, mostem " żebrzą o kawałek chleba a Zień zarobił pieniądze poniżając Boga i każda modelka która nago stawała pod Krzyżem Chrystusowym powinna wyłajać swoje plecy pokrzywami .Modelka która kiedyś przystąpiła do Komunii św. wpatrując się właśnie w Krzyż teraz bezwstydnie zarabia pieniądze poniżając Chrystusa . W ranach Chrystusowych jest wypisane imię każdego z nas . To Jezus cierpiał i umierał w mękach za każdego z nas nawet za każdą z tych modelek . W Jego ranach też są wyryte ich imiona .
    Boże przebacz im bo nie wiedzą co czynili , przemień ich serca .
    Boże Ty jesteś Ojcem każdego człowieka nawet tego dziecka które błądzi , proszę odszukaj zbłąkaną owieczkę i uratuj ją przed mękami , udrękami piekielnymi.
    Amen.
    Kocham Cię Boże.
    doceń 7
  • Maciek
    09.11.2013 18:54
    Profnacja! Proboszcz powinien zostac odwołany.
    I jak tu walczyć z profanacją Krzyża, jak sam kościół warszawski się do tego dopuszcza!
    doceń 10
  • Marek Ksawery
    09.11.2013 19:03
    COŚ TU NIE GRA... ZIEŃ KOGOŚ MUSIAŁ OSZUKAĆ... WPROWADZIĆ W BŁĄD. Poznałem trochę tę parafię i niektórych duszpasterzy, akurat proboszcza nie... Jest to Centrum Warszawy. Parafia świetnie funkcjonuje i może dlatego ktoś chciał wywołać skandal i to na całą diecezję i Warszawę a nawet Polskę i świat katolicki, i zniszczyć to co dobre.
    Wg mnie ŹIEŃ MUSIAŁ OSZUKAĆ KURIĘ I PROBOSZCZA i nie powiedział jak to naprawdę będzie wyglądać. Sądzę, że jest to świadoma prowokacja i już udało się komuś wywołać kolejny skandal w Kościele. Wg mnie proboszcz i księża zrobili BARDZO POWAŻNY błąd. Gdy widzieli i o ile widzieli jak to będzie wyglądać - powinni nie mówić - "kuria tak chce" tylko się postawić i powiedzieć: "Po moim trupie!" A to co się zdarzyło - niech będzie dla wszystkich innych księży ostrzeżeniem że nie tylko o Ewangelii trzeba mówić ale też trzeba być radykalnym. Wg mnie kardynał powinien tutaj bardzo szybko zareagować!
    doceń 1
  • Anonim (konto usunięte)
    09.11.2013 19:17
    W mojej archidiecezji są w kościoły, na których umieszczono anteny różnych sieci telefonii komórkowej. Proboszcz jednej z parafii w dyskusji z radą parafialną stwierdził, że tak być musi bo są to "znaki czasu".
    Ja osobiście uważam, że zarówno anteny na kościołach, jak i ów pokaz mody nie są znakami czasu ani nawet profanacją, a przede wszystkim znakami miernoty i dekadencji. Nie napiszę czyjej.
    doceń 4
  • gut
    09.11.2013 19:18
    Nadużyta spolegliwość.
    doceń 2
  • MK
    09.11.2013 19:28
    Jestem zbulwersowana, man nadzieje, że to był pierwszy i ostatni raz w naszym kraju a w stosunku do ks. Proboszcza władze kościelne wyciągną konsekwencje. Łzy mi kapią po klawiaturze ....
    doceń 5
  • iwona
    09.11.2013 19:39
    Jest to profanacja. Kościół to miejsce modlitwy. Pokazy mody można urządzać w wielu innych miejscach. Niestety w kościołach w Polsce coraz gorzej się dzieje. Kościoły są przekształcane w muzea i teatry. Coraz częściej usuwane jest Tabernakulum z centrum kościoła /prezbiterium/. Miejsce Boga chce zająć człowiek. Przykładem takiego usunięcia Tabernakulum z Prezbiterium jest kościół w Centrum Jana Pawła II w Krakowie i u Ojcow Cystersów w Mogile Nowej Hucie. Bł. Jan Paweł II napewno nie chciał takiej nowej ewangelizacji. Był On wielkim czcicielem Eucharystii. Co na to Prymas Polski, Biskup Nycz , Biskup Dziwisz i Biskup Ryś ?
    doceń 5
  • Mak
    09.11.2013 19:49
    Nie rozumiem, jak mogło do tego dojść. Proboszcz, który wyraził na to zgodę najwyraźniej nie nadaje się na proboszcza. Boże, co tutaj się dzieje?
    doceń 0
  • Mak
    09.11.2013 19:49
    Nie rozumiem, jak mogło do tego dojść. Proboszcz, który wyraził na to zgodę najwyraźniej nie nadaje się na proboszcza. Boże, co tutaj się dzieje?
    doceń 5
  • zaniepokojona
    09.11.2013 19:59
    jak juz napisalam wyżej. TO JEST PROFANACJA.
    sataniści illuminati ujawniają się poprzez typową symbolikę. androgyniczny MADOX profanujący zarówno kobiecość, męskość jak i sacrum http://www.fakt.pl/wokalista-znowu-szokuje-madox-przebral-sie-za-ksiedza-,artykuly,428186,1.html

    moralitet o satanistycznej kontroli nad naiwną katoliczką i poświęcenie jej w rytuale dla celów szatana
    http://radtrap.wordpress.com/2011/04/02/dziecko-rosemary-roman-polanski-i-ciemna-strona-hollywood/
    doceń 6
  • ali
    09.11.2013 20:05
    Znowu te srebrniki. Straszne.
    doceń 10
  • iwona
    09.11.2013 21:09
    Uważam,że komunikat Kurii warszawskiej to za mało. My nie potrzebujemy przeprosin. Przepraszać trzeba Boga. We wszystkich kościołach Polski powinny odbyć się nabożeństwa przebłagalne.
    doceń 11
  • jo_tka
    09.11.2013 21:22
    jo_tka
    "Przebieralnia" moim zdaniem była w zakrystii.

    Owszem, podobny krucyfiks wisi w połowie kościoła na jednym z filarów oddzielających nawę główną od bocznej, ale pod nim stoją ławki i na innych zdjęciach widać, że stoją spokojnie, nikt ich nie usuwał.

    Co nie zmienia kwestii zasadniczej. Dla mnie to była profanacja.
    • M.R.
      09.11.2013 21:43
      To nie ulega wątpliwości Pani Redaktor (to była profanacja). Co się dzieje z Kościołem katolickim w kraju?
      doceń 5
    • M.R.
      10.11.2013 00:25
      I niestety po EWIDENTNEJ PROFANACJI Kościół powinien być rekonsekrowany. Tu nie pomogą ani żałosne tłumaczenia, ani zwykłe przeprosiny, ani ograniczanie swobody wypowiedzi w sprawie. Zresztą mnie nie trzeba powstrzymywać od wypowiadania się. Ale polecam tzw. rachunki sumienia przygotowane dla wiernych tak przez Kurię, jak i o. Prusaka. Wystarczy wydrukować i zamiast zrobić samemu rachunek sumienia, wyrecytować go spowiednikowi w konfesjonale. Tyle mojego komentarza. A tak między nami Pani Redaktor, odnoszę takie (gorzkie) wrażenie że program duszpasterski po śmierci Papieża Polaka przedstawia się następująco: beatyfikacja, kanonizacja, konsekracja Świątyni Opatrzności Bożej przez papieża Franciszka. Co dalej? Może się mylę, proszę mnie oświecić, byłbym bardzo zadowolony, gdyby było coś więcej poza gaszeniem kolejnych pożarów przy pomocy cysterny benzyny. Ja rozumiem, że po jednej stronie jest totalny atak, a po drugiej całkowita bezradność i podkładanie sobie samemu nogi raz, po raz. I nie chodzi o to, by Kościół wdawał się w bijatyki, tylko stosował się do wskazówek Bożych: "Z tej właśnie przyczyny przypominam ci, abyś rozpalił na nowo charyzmat Boży, który jest w tobie przez nałożenie moich rąk. Albowiem nie dał nam Bóg ducha bojaźni, ale mocy i miłości, i trzeźwego myślenia." Ja wiem, że Kościół funkcjonuje w KONKRETNEJ rzeczywistości, ale na litość Kościół nie może się z tą rzeczywistością utożsamiać!

      "Bóg świadkiem, żem nie winien grzechów mego brata;

      W politykę jam nigdy bardzo się nie wdawał,

      Urzędując i orząc mojej ziemi kawał;

      Lecz jestem szlachcic, rad bym plamę domu zmazać,

      Jestem Polak, dla kraju rad bym coś dokazać,

      Choć duszę oddać. W szable nie byłem zbyt tęgi,

      Wszakże bierali ludzie i ode mnie cięgi;

      Wie świat, że w czasie polskich ostatnich sejmików

      Wyzwałem i zraniłem dwoch braci Buzwików,

      Którzy... Ale to mniejsza. Jakże Wasze myśli?

      Czy potrzeba, żebyśmy zaraz w pole wyszli?

      Strzelców zebrać - rzecz łatwa; prochu mam dostatek,

      W plebaniji u księdza jest kilka armatek;

      Przypominam, iż Jankiel mówił, iż u siebie

      Ma groty do lanc, że je mogę wziąć w potrzebie;

      Te groty przywiózł w pakach gotowych z Królewca

      Pod sekretem; weźmiem je, zaraz zrobim drzewca,

      Szabel nam nie zabraknie, szlachta na koń wsiędzie,

      Ja z synowcem na czele i? - jakoś to będzie !""

      doceń 4
    • jo_tka
      10.11.2013 08:28
      jo_tka

      @MR

      Z tego, co słyszę, Najświętszy Sakrament został wyniesiony zgodnie z przepisami. Modelki przebierały się w zakrystii, nie w bocznej nawie. Ludzie zachowywali się - jak wskazuje relacja - spokojnie.

      To nie powinno się stać, to wątpliwości nie ulega. I zgorszenie jest potężne. Niemniej o konieczności rekonsekracji decyduje biskup miejsca.

      Miejsca święte zostają zbezczeszczone przez dokonanie w nich czynności ciężko niesprawiedliwych, połączonych ze zgorszeniem wiernych, co - zdaniem ordynariusza miejsca - jest tak poważne i przeciwne świętości miejsca, iż nie godzi się w nich sprawować kultu, dopóki zniewaga nie zostanie naprawiona przez obrzęd pokutny, zgodnie z przepisami ksiąg liturgicznych. (KPK 1211)

      Innymi słowy: jak zostaniesz metropolitą warszawskim, do Ciebie będzie należała decyzja w tej sprawie ;-)

      • M.R.
        10.11.2013 12:00

        Pani Redaktor serdecznie dziękuję za uzupełnienie informacji zawartych w Państwa artykułach, które stanowią moje podstawowe źródło informacji o Kościele, szkoda, że te informacje zostały podane w taki (przyzna Pani? dosyć chaotyczny sposób). Dla wyjaśnienia zainteresowanym, od 3 lat odciąłem świadomie sobie dostęp od polskiej telewizji, ponieważ w zderzeniu z, nazwijmy to tak, normalnym światem, dostarczała mi ona wrażeń zbyt niezwykłych, z zupełnie innej rzeczywistości i obawiałem się, że w ten sposób i ja mogę dostać pomieszania zmysłów. Zaglądam na tzw. portale świeckie, by zorientować się w ogólnych kierunkach dominującej aktualnie poligramoty (Ostatnio trafiłem na coś pięknego - rzekomo prywatne wyznania małżonki krajowego premiera, toż to Zoszczenko w pełnej krasie! Kobieta stara się uczłowieczyć za wszelką cenę maszynę do zabijania przeciwnika ("gnojek z ludzką twarzą" (saneczki dla syneczka), normalna polska rodzina z normalnymi problemami, MOŻNA go obrzucać epitetami, ale kochć TRZEBA bez przerwy zaznaczając, że nie ma pojęcia o jego działalności politycznej, czyli np. uzasadnić dlaczego nie zauważyła ponda 20 letnich związków z rezydentem GRU Wiktorem Kubiakiem, który finansował działalność polityczną męża. Świetne!), ale nie czerpię z nich wiedzy na temet życia Kościoła, byłoby to zbyt absurdalne. Rzecz w tym, że Państwo także nie ułatwiacie mi zadania. Czasem odnoszę wrażenie, że po drugiej stronie mam do czynienia z redaktorem Gazety Wyborczej, a czasem, że obecne wydanie strony internetowej prowadzi normalny Polak i katolik. NAD WSZYSTKIM DOMINUJE WRAŻENIE WSZECHOGARNIAJĄCEGO CHAOSU. I żeby się czegś konkretnego dowiedzieć, nie wystaczy przeczytać Państwa jedną informację na temat, ale przejrzeć praktycznie wszystkie w miarę wiarygone portale katolickie, czy zbliżone do katolicyzmu, a i tak informacje cedzone są tygodniami i miesiącami, jak gdyby pod przymusem. W zderzeniu z atakami mediów laickich, osobliwie to wygląda. Do togo rodzi się pytanie - jak niektore rzeczy, działania, wypowiedzi są możliwe? Nikt tego nie kontroluje w żaden sposób? Przepraszam, ale Pani Redaktor nie zechciała zauważyć o czym pisałem wyżej. Rozumiem że to i zbyt niewygodne i odpowiedzi brak. A ja bynajmniej nie uzurpuję sobie praw biskupa miejsca. Opierałem się wyłacznie na tym co PAŃSTWO NAPISALIŚCIE i w oparciu o PAŃSTWA INFORMACJE formułowałem swoje pytania i opinie (jaka informacja, takie pytania, taka pinia). Bynajmniej nie Państwa obaraczam odpowiedzialnością za to, żeby było jasne. Również podanie przez Panią redaktor informacji w taki sposób: "Z tego co słyszę..." jest mało satysfakcjonujące (gosposia księdza proboszcza, na ucho mówiła, a może sąsiadka w maglu?). I żeby to było jasne - niezależnie od wszystkich - i przez Panią Redaktor przedstawionych wyjaśnień - to w ogóle nie powinno mieć miejsca. Doszło do zbeszczdeszczenia przestrzeni sakralnej Kościoła w sensie ścisłym, nic tego ani nie zmieni, ani nie usprawiedliwi. Gdyby nie to, że mam zbyt dobrego proboszcza, to bym sobie wydrukował te wszystkie tłumaczenia i recytował w konfesjonale zamiast mojego wyznania grzechów, a tak, to tyko mu współczuję i wolę o sytuację w kraju nie pytać. Kościele w Polsce - co się z tobą dzieje? Ktoś tam czymkolwiek dowodzi, ktokolwiek nad czymkolwiem panuje, czy też jesteśmy świadkami ostatniego zajazdu?

        doceń 0
        0
      • Jasiek
        10.11.2013 22:44
        Pani 'jo_tka' jak zawsze z innej bajki - oderwana od Kościoła.
        doceń 0
        0
  • Majka
    09.11.2013 21:28
    Jak dla mnie ludzie, którzy nie widzą problemu z miejscem nie ogarniają, że Kościół to nie pusty budynek do modlitwy, ale że tam jest Ktoś.
    doceń 9
  • Robert
    09.11.2013 21:33
    DZIWIĘ SIĘ, nie projektantowi i organizatorom ale komentatorom oraz redaktorowi tego artykulu.

    Brak wam ELEMENTARNEGO nawet nie daru rozróżniania, ale rozsądku.

    Taki tytuł w gazecie KATOLICKIEJ? (dodatkowo Gosc Niedzielny powinien sobie przypomniec pewnego dziennikarza pracujacego w Waszej redakcji a nastepnie jego wywiad - jesli ktoś nie pamięta: Redaktor Wójcik)

    Tytuł powinien brzmieć:

    PROWOKACJA! Pokaz mody w kosciele.

    Do rzeczy:
    1. TERMIN: wybrany PERFEKCYJNIE: Proboszcz i pierwszy wikary na pielgrzymce parafialnej w Ziemi Swietej - pielgrzymce przygotowywanej juz rok wczesniej. Proboszcz NIE MÓGŁ miec wplywu na to wydarzenie, bo go nie było. Może ktoś zacznie krzyczeć: "Ale wydał zgodę! Powinien wiedzieć!"....

    2. Zgodę wydała Kuria Warszawska! Proboszcz nie miał tu nic do powiedzenia! Jeśli Kuria wydaje pozwolenie, proboszcz musi być posłuszny. To jest normalna procedura, bo właścicielem kościoła jest biskup, a nie proboszcz.

    3. To NIE JEST WINA KURII, bo jak czytaliśmy, pozwolenie dotyczyło: POKAZ MODY ŚLUBNEJ. A więc ewidentne nie nadużycie, ale KŁAMSTWO ORGANIZATORÓW! Za coś takiego w świecie idzie się do sądu!

    4. "Impreza" była ZABEZPIECZONA PRZEZ OCHRONIARZY - wpuszczane były tylko osoby z zaproszeniami. To tak na wypadek, gdyby ktoś chciał popsuć "pokaz".

    5. Nie dziwi Was, że najbardziej "ZGORSZONE" są MEDIA WROGIE KOŚCIOŁOWI? Nic Wam to nie mówi? Proponuję zapytać Waszych dzieci, co to jest "TROLL" w środowisku internetowym.

    6. Kościół św. Augustyna należy do najprężniejszych w Warszawie (jeśli nie NAJPRĘŻNIEJSZĄ). Przychodzi tu bardzo dużo ludzi, jest wiele wspólnot, bardzo dobra praca z dziećmi, młodzieżą. A więc CEL ATAKU bardzo dobrze wybrany.

    Ta prowokacja ma służyć OŚMIESZENIU i PODZIELENIU KOŚCIOŁA.

    Mam nadzieje, ze nie dojdzie teraz do przepychanki: winien Proboszcz, winna Kuria..., bo WINNA PROWOKACJA, a my uczymy się na błędach. Nie dziwmy się, że wrogowie atakują, to ich normalna praca. Naszą pracą ma być JEDNOŚĆ.

    Pozdrawiam
    Robert




    • hanka
      09.11.2013 23:28
      Robercie! Sam pomysł traktowania nawy głównej jako WYBIEGU jest skandalem!!!!! Nie ma żadnego usprawiedliwienia!!!!!! Na taką propozycję mówi się - NIE! Więcej rozumu, bo potem mamy tylko wielki wstyd.
      Jestem wściekła z tej bezsilności...
      doceń 9
    • sqbi
      09.11.2013 23:42
      czy na prawdę Pan sądzi, że jeden projektant wyrolował całą kurię warszawską? przecież w oświadczeniu z kurii (cytowanym na łamach GN) kuria pisze, że nie powinien się odbyc nawet pokaz mody ślubnej i komunijnej. O zamiarze pokazu mody przecież ten koleś informował wcześniej (link na łamach GN).
      doceń 4
    • tomek
      10.11.2013 00:07
      <4. "Impreza" była ZABEZPIECZONA PRZEZ OCHRONIARZY - wpuszczane były tylko osoby z zaproszeniami. To tak na wypadek, gdyby ktoś chciał popsuć "pokaz".>

      pokaż mi imprezę z celebrytami niezabezpieczoną przez ochroniarzy
      doceń 1
    • Maria
      10.11.2013 03:04
      Katechizm Kościoła Katolickiego w punkcie 2120:
      "Świętokradztwo
      polega na profanowaniu
      lub niegodnym traktowaniu sakramentów i innych czynności liturgicznych,
      jak również
      osób,
      rzeczy
      i
      miejsc poświęconych Bogu."

      Uczniowie Jego przypomnieli sobie, że napisano:
      "Gorliwość o Dom Twój pożera Mnie". Św.Jana (2)
      Dobrze by było , żeby kolejni uczniowie Jego przypomnieli
      i przyswoili sobie :
      gorliwość o Dom Twój pożera mnie.
      - będzie to wyrazem jedności z Chrystusem !!!
      doceń 5
  • Paweł
    09.11.2013 21:55
    Sam diabeł podpowiedział taką myśl,aby wprowadzić ją w czyn -satanistyczna akcja która zaistniała
    doceń 9
  • Jan
    09.11.2013 22:08
    Namacalnie widać, że diabeł na Mszę dzwoni ogonem, posługując się ludźmi (dziennikarze, artyści, aktorzy, pseudopolitycy...), a nawet niektórym duchownym odbiera rozum. Myślę, że za sprawą stoi ktoś z Kurii warszawskiej, a proboszcz przez ślepe posłuszeństwo i naiwność został "wykiwany" i przypuszczalnie stanie się kozłem ofiarnym całej profanacji. Potrzeba naszej modlitwy i postu za Kościół w Polsce, bo jak mówił bł. Jan Paweł II mieliśmy stać się zaczynem ewangelicznym dla Europy, a sami mamy ze sobą problemy. Nie gorszmy się łatwo, bo o to też chodzi wrogom Chrystusa i Kościoła, żebyśmy od Niego odeszli.
  • Gosia
    09.11.2013 22:11
    Pan Jezus wyrzucił kupców ze świątyni ,do czego to dochodzi ,że proboszcz na to się zgodził -szok!
    doceń 7
  • Krystyna
    09.11.2013 22:30
    Za brak należytego traktowania religii, wiary świętej i moralności chrześcijańskiej.

    Przepraszamy Cię, Panie!
    doceń 6
  • Albo
    09.11.2013 22:44
    Moda to też sztuka. A celebryci to też ludzie... Lepiej będzie się pomodlić, by przypadkowa wizyta w kościele przyniosła dobro niż obłudnie się oburzać. Jeśli o mnie chodzi to dużo bardziej gorszą mnie pokazy mody z udziałem dzieci komunijnych lub roznegliżowane panny młode przy ołtarzu.
    doceń 0
  • manseb
    09.11.2013 22:50
    Normalnie, to się nie mieści w głowie, co się w tym Kościele dzieje. Doprawdy, czy już nie ma kapłanów?
    doceń 7
  • apostata
    09.11.2013 22:52
    Super pomysl! Takie imprezy beda odbywac sie coraz czesciej w budynkach zwanych kosciolami. A wszystko dzieki temu, ze katolicyzm chyli sie ku upadkowi. A wszystko to z uwagi na fakt, ze ma niewiele wspolnego z Chrzescijanstwem (patrz cytaty pana Michalika, przepych kleru, itd.) Amen
    doceń 0
  • Ks. Paweł
    09.11.2013 22:52
    Na zdjęciach wyraźnie widać, że doszło do znieważenia kościoła (modelka topless pod krzyżem). Kuria powinna zarządzić nabożeństwo ekspiacyjne!
    • Tomek
      09.11.2013 23:37
      Tutaj modelka przebierała się tam gdzie ksiądz się również przebiera, pod tym samym krzyżem, na zakrystii czy też innym pomieszczeniu, które wyglądało jak jakieś gospodarcze.

      Ludzie w swoich mieszkaniach robią inne rzeczy pod krzyżem, może nie takim dużym i nikt nie odprawia tam żadnych nabożeństw.

      Tuż obok była toaleta, tam też się znieważa kościół ściągając spodnie? (a no tak, ściągnięte spodnie to nie topless)

      Trzeba jakieś nabożeństwo zarządzić, bo takimi artykułami szkodzi się tym, którzy czytają i wierzą potem w takie bzdury i kłamstwa.

      Jeśli ktoś cytuje kogoś, niech przynajmniej zachowa sens wypowiedzi, a nie totalnie zmienia znaczenie, intencje i bezczelnie kłamie.

      Wstyd mi za Was
      doceń 0
    • Ks Rafal
      10.11.2013 06:42
      Czas zachowac sie jak profesjonalisci I wziac odpowiedzialnosc nie jak dzieci "ja tego nie zrobilem".
      • jana
        10.11.2013 08:20
        Już się tłumaczą, że to projektant mody oszukał proboszcza. Takie samo dobre tłumaczenie, jak to, że "dzieci wciągają dorosłych do łóżka". Zawsze winny jest ktoś inny.
        doceń 5
        0
  • sqbi
    09.11.2013 22:53
    JA SŁYSZAŁEM JAK JEDEN GOŚC KIEDYS JAKIS BAT ZROBIL I W PODOBNEJ SYTUACJI WYPEDZIL HANDLARZY Z KOŚCIOŁA (BARDZO STARA HISTORIA). CZY TYM RAZEM KTOŚ Z UCZESTNIKÓW MIAŁ WYSTARCZAJĄCO DUŻO WIAR LUB LAICKICH.... JAJ.... ŻEBY ZROBIC COS PODOBNEGO????
    doceń 8
  • Tomek
    09.11.2013 23:00
    Wlasnie tak ogłupia sie ludzi. Kłamstwa, wyrwane z kontekstu zdania i półprawdy.
    Kamery były obecne cały czas podczas pokazu, bo pokaz był na zywo transmitowany. Byli fotoreporterzy i robili zdjecia, bo.... skad nagle zdjecia w necie?
    Ochroniarze sprawdzali zaproszenia bo kazdy pokaz, nawet H&M jest pokazem zamkniętym i trzeba miec zaproszenie zeby wejść.
    Cała kolekcja była bardzo "grzeczna". Wystarczy obejrzec zdjecia.
    Modelki nie przebierały sie w nawie bocznej bo we wszystkich nawach odbywał sie pokaz. Zdjecie zostało zrobione w zakrystii czy jakims innym pomieszczeniu. Za drzwiami obok jest toaleta... Czy to znaczy ze codziennie tez tam dokonuje sie profanacji miejsca świętego???
    Ludzie opanujcie sie!
    • iwona
      10.11.2013 18:33
      Czy ty nie rozumiesz, że nieważne gdzie przebierały się modelki. Kościół nie służy do pokazów mody. Jest to dom modlitwy. Jest w nim Obecny Żywy Bóg. I to On ma być w Centrum.
      doceń 5
  • hanka
    09.11.2013 23:17
    Już dawno nie byłam tak.... wkurzona!
    Proboszczowi brakuje pieniędzy na dokończenie remontu elewacji kościoła, to może mojego kota ksiądz ochrzci, zapłacę! Kurio kochana, zgódź się, Zieniowi się nie odmawia, a mój kot to gorszy??? (mogę go ubrać w suknię ślubną)
    doceń 0
  • kopfschmerz
    09.11.2013 23:27
    Czy autor może wykazać się choćby odrobiną przyzwoitości i uczciwości?
    Dlaczego cytuje się wyrwane z kontekstu fragmenty wypowiedzi Ewy Wojciechowskiej?
    Blogerka pisze:

    Ale mówiąc poważnie, zaskoczyły mnie bardzo komentarze, które pojawiły się na facebooku zaraz po pokazie: że pokaz mody w kościele to profanacja, że jak on mógł, że wstyd i obraza uczuć religijnych. Zdaje się, że to opinia ludzi, którzy nie byli i nie widzieli pokazu na żywo. Moim zdaniem, nikt nikogo nie obraził, (...) goście godnie obejrzeli pokaz, który tak naprawdę był wspaniałym widowiskiem i po 20 minutach wszyscy grzecznie wyszli. Szczerze mówiąc, nie widziałam jeszcze nigdy, żeby ludzie tak szybko opuszczali miejsce pokazu.

    Tyszka w wywiadzie dla "plejady" też jakoś dziwnie mówił zupełnie coś innego niż wy tutaj piszecie.

    Bądźcie chociaż odrobinę uczciwi, co z Was za chrześcijanie????
    doceń 2
  • zaniepokojona
    09.11.2013 23:28
    TO JEST PROFANACJA. dowodem na to jest obecnosc tam niejakiego MADOXA. ikony Illuminati.http://www.fakt.pl/wokalista-znowu-szokuje-madox-przebral-sie-za-ksiedza-,artykuly,428186,1.html

    gdy spojrzy się na transwestytę , ktory wygląda jak atrakcyjna kobieta ,(z dlugimi blond wlosami , delikatną buzią) i ubrany jest jak ksiądz w koloratce,z rozancem zamiast bransoletki. wiadomo ,ze ten cudak musial to wczesniej zaplanowac z kims , by komponowalo sie z satanistyczna muzyką komedy z "rosemary's baby" i satanistycznym przesłaniem "brookback mountain"
    • kopfschmerz
      10.11.2013 00:02
      hahaha :))) tak, oczywiście, wszystko zaplanował razem z satanistycznym przesłaniem Brokeback Mountain (właściwy tytuł)

      Szczególnie to satanistyczne przesłanie Brokeback Mountain mnie rozbawiło, chociaż satanistyczna muzyka też.
      A wolno wiedzieć co satanistycznego jest w muzyce Komedy?
      doceń 0
  • nicsieniestalo
    10.11.2013 00:05
    http://www.youtube.com/watch?v=D1IOCCIqZ8k
    doceń 0
  • Pawel
    10.11.2013 00:26
    Jestem przekonany że to jest jedna z akcji satanistów którymi ktoś kieruje ,a ci którzy są na ich rozkazy są jedynie marionetkami .Boże zdemaskuj to zło które nam zagraża poślij do das Twego Ducha.
    doceń 2
  • MikePHX
    10.11.2013 00:57
    Tajemnica Brokeback Mountain nie byla zakazana w Amerykanskim stanie Utah. W Chinach owszem (tylko w kinach) poza tym w kilku krajach ktore regularnie sa krytykowane jako islamistyczne, wiec nie wprowadzajcie w blad. Kosciol Mormonski film skrytykowal. Natomiast wystarczy wygooglowac tytul filmu (angielski) i "Salt Lake City" by zobaczyc normalne plakaty jak z kazdego miasta. Wiec nie klamcie.
    doceń 0
  • Ks. Rafal
    10.11.2013 06:30
    Mam nadzieje ze nie zamiecie sie tego znowu pod dywan. Nikt nie jest winny jak zwykle.
    Czas aby osoby w kuriach polskich braly odpowiedzialnosc.
    Brak odpowiedzialnosci odnosnie skandali pedofilskich, przenoszenie ksiezy z parafii na parafie ciagle sie odbywa. Osoby odpowiedzialne powinny natychmiast zrezygnowac z pelnienia funkcjii administracyjnych w kosciele.

    doceń 6
  • krzyhoo
    10.11.2013 06:39
    no i mamy kolejną jednostkę chorobową kościoła katolickiego w Polsce, a na imię jej 'zieniofilia'
    doceń 0
  • Pan Zygmunt
    10.11.2013 09:52
    Oj ta! Oj tam!
    doceń 0
  • wojtek
    10.11.2013 10:14
    Po prostu brak słów. Tym bardziej w kontekście oburzenia niedawną profanacją krzyża. Po prostu żenada. Czasami jest mi zwyczajnie wstyd, kiedy widzę poczynania niektórych...
    doceń 2
  • kukurczak
    10.11.2013 11:46
    Niech kosciul odda pieniondze ktore otrzymal Za ten pokaz. Zaakceptowanie pieniendzy jest profanacja.
    doceń 0
  • Tomasz
    10.11.2013 14:52
    Dlaczego redakcja usunęła zdjęcie gołej modelki przebierającej się pod krzyżem?
    Wczoraj jeszcze było pod linkiem w tekście!
    doceń 2
  • MuadiM
    10.11.2013 16:21

    Nie podoba mi się, że autor artykułu wstawił link do zdjęć, które w moim odczuciu przejaskrawiały pokaz i stawiały modelki w złym świetle. Obecnie, dziś widzę, że link do tych zdjęć jest usunięty. Pokaz miał być pokazem sukien ślubnych, a ceremonia ta jest ściśle powiązana z Kościołem. Dalszym tematem jest, czy deklaracje projektanta pokryły się ze stanem faktycznym, czy sukienki były choć stylizowane na ślubne? Na razie zobaczyłem mnóstwo emocji i negatywów, a mało rzetelnych przekazów, solidnych informacji na temat pokazu znanego projektanta.
    doceń 0
  • Aneta
    10.11.2013 17:03
    To już jest przesada księża apelują by nie przychodzić do Kościoła w krótkich spódniczkach bądz z odkrytymi ramionami itp a tu takie coś :( i co wystarczy przeprościć ?? nic sie nie stało wybaczcie??? Jaki wy przykład dajecie młodym pokoleniom ??? Pytam!!!
    doceń 0
  • Staszek
    10.11.2013 17:46
    Zgorszenie już się dokonało. Niestety. Czy proboszcz zostanie odwołany? Szkoda również tych modelek i niektórych uczestników pokazu, którzy teraz mogą mieć niezły mętlik w głowach i sercu.
    doceń 0
  • zainteresowany
    10.11.2013 18:29
    po pokazie mody w Świątyni czas na pokaz- na żywo- bezpiecznego sexu--hańba dla polskiego kościoła, jego wypasionych wysokich dostojników- ukrywających pedofilię i pederastię . Ojcze Święty-FRANCISZKU-weż się za nich!!!!!!
    doceń 0
  • Demonolog62
    10.11.2013 18:34
    Ślub ma związek z sakramentem małżeństwa. Zatem pokaz mody ślubnej w Kościele nie wydaje mi się nadużyciem. Dlatego nie podzielam tego powszechnego jazgotu.
    • iwona
      10.11.2013 18:47
      Sakrament to jest całkiem coś innego niż pokaz mody.
      • Demonolog62
        10.11.2013 23:21
        Moim zdaniem nie doszło do żadnego zbezczeszczenia świątyni. Raz jeszcze napiszę, że dziwię się temu jazgotowi. Zwłaszcza, że często latem wiele osób wchodzi do kościoła skandalicznie ubranych i nic.
        doceń 2
        0
  • elisa1953
    10.11.2013 19:47
    Nie chce mi się wierzyć że można sprzedać się za pieniądze i pozwolić na taki pokaz w kościele.Mam nadzieję że to tak się nie skończy i proboszcz poniesie tego konsekwencje.
    Pokaz można było urządzić gdzie indziej a nie w miejscu świętym.
    doceń 0
  • Dżagoda
    10.11.2013 21:44
    Zmiana Zenia - chciał wstrząsnąć i wstrząsnął ... nie tylko modą. Pytanie co nim powodowało: miłość do Boga czy ... . Oszukanie proboszcza, zniszczenie innego człowieka, to raczej demoniczne :-(. Chciał wszystkich zaszokować - zaszokował. Będzie na języku ... . I o to mu chodziło. Egoizm ... to nie miłość. Czy ... kobiety będą ubierać się wg jego nowego Ja? Nie byłam na pokazie, ale ... zawierzam go Bogu, bo Bóg potrafi wybaczyć, ludzie nie :-). Czy jego droga do sukcesu, okaże się sukcesem? Czy to było perfidne działanie ? Wieloletnie? Wzbudzenie zaufania, a potem jego wykorzystanie celem spełnienia ... marzeń ... z dziedziństwa? Współczuję mu. Mówi, że dojrzał. A ja śmiem twierdzić: uległ ... złemu?
    doceń 0
  • Chrześcijanka
    10.11.2013 21:51
    Prośba,nie pozostawmy tego bez odzewu, wyślijmy do Kurii Warszawskiej maile z protestem,jeśli Proboszcz nie wie co to Sacrum, to powinien zostać natychmiast usunięty z funkcji proboszcza,a Biskupi niech zaapelują o ekspiację.Adres rzecznika Kurii:
    rzecznik@mkw.pl
    doceń 9
  • Dżagoda
    10.11.2013 21:51
    Zmiana Zenia - chciał wstrząsnąć i wstrząsnął ... nie tylko modą. Pytanie co nim powodowało: miłość do Boga czy ... . Oszukanie proboszcza, zniszczenie innego człowieka, to raczej demoniczne :-(. Chciał wszystkich zaszokować - zaszokował. Będzie na języku ... . I o to mu chodziło. Egoizm ... to nie miłość. Czy ... kobiety będą ubierać się wg jego nowego Ja? Nie byłam na pokazie, ale ... zawierzam go Bogu, bo Bóg potrafi wybaczyć, ludzie nie :-). Czy jego droga do sukcesu, okaże się sukcesem? Czy to było perfidne działanie ? Wieloletnie? Wzbudzenie zaufania, a potem jego wykorzystanie celem spełnienia ... marzeń ... z dziedziństwa? Współczuję mu. Mówi, że dojrzał. A ja śmiem twierdzić: uległ ... złemu?
    doceń 4
  • piemski
    10.11.2013 22:14
    podobno mial byc pokaz sukien slubnych?! Podobno ksiazetka nie wiedzialy o planowanym pokazie. Podobno... . Przyznaje, ze pokazy mody maja swoje miejsca wystepowania, tak samo przyznaje ze ceremonie koscielne tez maja swoje miejsca wystepowania. Nikt nie przepraszal mnie za odprawianie mszy w miejscach publicznych, a nie sa to miejsca dla organizacji imprez koscielnych (w koncu maja swoje miejsca). Kosciol chce robic msze na chodniku, ja zorkanizuje opokaz mody w kosciele. Problem?
    doceń 2
  • pina
    10.11.2013 23:52
    polacy to idioci jednak, niby kraj katolicki, a w kościołach coraz mniej ludzi, na dodatek ci wierzący i żyjący wedle "słowa Bożego" po wyjściu jakoś o tym słowie zapominają, ale zawsze sie burzą gdy wchodzi jakieś "nowum", czy my jako kraj juz do końca będziemy tak zakłamani i tak zaściankowi?
    doceń 2
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Zapisane na później

Pobieranie listy