Bez metra na długi weekend

Tomasz Gołąb

publikacja 30.05.2013 16:31

Od czwartku, 30 maja do niedzieli, 2 czerwca, w związku z kolejnym etapem budowy centralnego odcinka II linii metra, podziemna kolejka nie będzie jeździła na odcinku Politechnika – Ratusz Arsenał.

Bez metra na długi weekend Metro kursować będzie tylko do stacji Politechnika i Ratusz-Arsenał Tomasz Gołąb /GN

Od czwartku, 30 maja do niedzieli, 2 czerwca, w związku z kolejnym etapem budowy centralnego odcinka II linii metra, podziemna kolejka nie będzie jeździła na odcinku Politechnika – Ratusz Arsenał, a stacje Centrum i Świętokrzyska będą zamknięte. ZTM uruchomi komunikację zastępczą.

Zmiany będą obowiązywały od północy 30 maja do 2 czerwca, do godz. 4. W tym czasie pociągi metra będą kursowały tylko na odcinkach: Kabaty – Politechnika oraz Ratusz Arsenał – Młociny.

Od 30 maja do 1 czerwca zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa Z-1 kursująca na trasie: Metro Marymont – Włościańska - Słowackiego – Mickiewicza – Andersa – Marszałkowska – Waryńskiego – Metro Politechnika. Dla linii 520 zostaną uruchomione dodatkowe, stałe przystanki: Metro Świętokrzyska 01 i 02.

Od 30 maja do 1 czerwca zostanie zawieszone kursowanie linii 14 i zostaną uruchomione tramwajowe linie zastępcze:

74: Piaski – Broniewskiego – Popiełuszki – al. Jana Pawła II – Nowowiejska – Marszałkowska – Andersa – Międzyparkowa – most Gdański – Starzyńskiego – Odrowąża – Rembielińska – Annopol

75: Metro Marymont - Słowackiego - Mickiewicza - Andersa - Marszałkowska - Nowowiejska - Krzywickiego - Filtrowa - PL. Narutowicza (w wybranych kursach tramwaje pojadą ul. Grójecką do pętli Banacha). Linia 75 będzie kursowała również w nocy z piątku na sobotę (31 maja/1 czerwca) oraz z soboty na niedzielę (1 czerwca/2 czerwca) - w godzinach  kursowania  metra.

Zmiany w Boże Ciało i długi weekend to przedsmak tego, co czeka nas w wakacje. I to być może już od 15 czerwca aż do 1 września, kiedy planowane są skomplikowane prace budowlane na stacji Centrum i Świętokrzyska. Na pierwszej, istniejące tory I linii trzeba połączyć tymi w tunelu technicznym, który wydrążyła tarcza "Anna", na drugiej - trzeba wybudować korytarze, które połączą perony I i II linii metra.