Sen w dwóch aktach

Hanna Karolak

|

Gość Warszawski 08/2014

publikacja 20.02.2014 00:04

– Najważniejsze pytanie, jakie zadaje zmarłemu ojcu Saszka – „Tato, czy ty mnie kochałeś?” – pozostaje bez odpowiedzi. Ale czy na pewno?

Borys Szyc w tytułowej roli zadziwia wrażliwością i dojrzałością swego bohatera Borys Szyc w tytułowej roli zadziwia wrażliwością i dojrzałością swego bohatera
Andrzej Karolak /GN

Wtym spektaklu nic nie jest „na pewno”. Gdy wychodziłam po „Saszce”, ostatniej premierze Teatru Współczesnego, dochodziły do mnie słowa: „To taki prawdziwy teatr”. Zdałam sobie sprawę, że myślę podobnie. Tyle że musiałam uporządkować swoje odczucia. Bo co to jest prawdziwy teatr? I dlaczego „Saszka – sen w dwóch aktach” na takie miano zasługuje? Skromna historia, prości ludzie, rodzina rozdzielona drobnymi konfliktami, zawał ojca, który nie pogodził się z odejściem żony i nie bardzo widział sens dalszego życia.

Dostępna jest część treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.