Klikaj, głosuj, zmieniaj stolicę

mm

|

Gość Warszawski 41/2014

publikacja 09.10.2014 00:00

Działa „Otwarta Warszawa”, innowacyjny 
program, który ma wyłapywać najlepsze pomysły mieszkańców i sprawić, że będą oni mieli duży 
wpływ na kształt miasta. 


Budżet partycypacyjny pokazał, że warszawiacy czują się odpowiedzialni 
za swoje miasto. Teraz mają szansę to kontynuować Budżet partycypacyjny pokazał, że warszawiacy czują się odpowiedzialni 
za swoje miasto. Teraz mają szansę to kontynuować
Tomasz Gołąb /Foto Gość

Projekt wystartował w połowie czerwca i potrwa do końca 2014 r. „Każdy z nas zna dobrze swoją dzielnicę i wie, co można w niej zmienić. My, mieszkańcy Warszawy, często mamy świetne pomysły warte wprowadzenia w życie. Otwartawarszawa.pl to miejsce, gdzie możemy znaleźć najlepsze rozwiązania i dzielić się nimi wśród znajomych. Jak? Wejdź na stronę, zapoznaj się z pytaniami, dodaj swoją odpowiedź, dziel się pomysłami z innymi. Twórz tożsamość Warszawy, zmieniając swoje otoczenie na lepsze” – tak inicjatorzy programu tłumaczą sposób i cel jego funkcjonowania. Działania są prowadzone w czterech kategoriach: przestrzeń, wehikuł czasu, kultura i rekreacja, tożsamość i nowa narracja. Każda z tych kategorii składa się z dwóch etapów.

W pierwszym zgłaszamy nowatorskie pomysły, a w drugim konkretne rozwiązania dla tych pomysłów. Każda z kategorii dyskutowana jest przez 45 dni. Żeby wziąć w tym udział, trzeba wejść na stronę i dokonać rejestracji. Później odpowiedzieć na pytania. Oto kilka z nich: „Co i jak warto usprawnić pod kątem transportu w Twojej okolicy? Jak chciałbyś/chciałabyś zapłacić za bilety, miejskie, parkometry, wypożyczalnie rowerów i inne? Jak zachęcić mieszkańców do szanowania czystości zieleni miejskiej? Można także zgłaszać swoje pomysły. Obecnie mapa pomysłów mieszkańców ma 488 pozycji. Dzięki współpracy z Miastem Stołecznym Warszawa zgłaszane pomysły będą przekazywane do samorządu, a najlepsze rozwiązania zostaną wdrożone.

Na najaktywniejszych uczestników czekają też nagrody, m.in. wejściówka na lożę Silver Club na stadionie Legii na wybrany mecz, premia w wysokości 500 zł albo zaproszenie na zwiedzanie Filtrów Warszawskich. Organizatorami akcji są platforma crowdsourcingowa (czyli zbierająca pomysły wewnątrz firmy, organizacji czy miasta dla dobra i rozwoju tych grup) – „MillionYou” oraz Miasto Stołeczne Warszawa.