19115. Ale numer!

Tomasz Gołąb

publikacja 03.11.2015 17:32

Ponad pół miliona razy w ciągu dwóch lat dzwonił interwencyjny telefon Warszawy.

19115. Ale numer! Oprócz udzielania informacji w zakresie m.in. kursowania komunikacji miejskiej, czy wyrabiania dokumentów, centrum umożliwia mieszkańcom zgłaszanie problemów, które wymagają interwencji służb miejskich, jak np. Straży Miejskiej Tomasz Gołąb /Foto Gość

Telefon interwencyjny 19115 służy warszawiakom już 2 lata. W tym czasie Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 przyjęło 563 tys. różnych spraw. Najbardziej aktywny mieszkaniec stolicy zgłosił ich aż 427.

- Uruchomiliśmy Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 dla mieszkańców po to, aby ułatwić codzienne życie w Warszawie oraz aby kontakt z urzędem był bardziej przyjazny. Natomiast dla nas jest to cenne źródło wiedzy o potrzebach mieszkańców, dzięki któremu możemy reagować na zgłaszane problemy i podejmować odpowiednie decyzje - mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy.

Najwięcej, bo aż 395 tys. (70 proc.) telefonów to prośby o informację.

Pozostałe sprawy to interwencje, wolne wnioski czy sprawdzenie statusu sprawy.

Wszystkie rozmowy konsultantów z mieszkańcami trwały 54 tys. godzin, co daje ponad 6 lat i 2 miesiące. W ostatnim roku na popularności zyskuje aplikacja mobilna - wykorzystywanie tej drogi komunikacji wzrosło o 50 proc. w stosunku do pierwszego toku działalności 19115. 

Sprawy, z jakimi mieszkańcy najczęściej zgłaszają się do Warszawa 19115 to zapytania o przejazdy komunikacji miejskiej oraz związane z odpadami. Najwięcej interwencji zgłaszają mieszkańcy Mokotowa, najmniej Wesołej.

Usługi „Warszawa 19115” są dostępne 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Każdego dnia do dyspozycji mieszkańców pozostaje zespół ok. 50 konsultantów. Jego zadaniem jest przyjmowanie i dystrybuowanie zgłaszanych spraw do odpowiednich komórek merytorycznych samorządu warszawskiego.

Dziennie konsultanci przyjmują około 1066 próśb o informację lub interwencję. Oprócz udzielania informacji w zakresie m.in. kursowania komunikacji miejskiej czy wyrabiania dokumentów, centrum umożliwia mieszkańcom zgłaszanie problemów, które wymagają interwencji służb miejskich, jak np. Straży Miejskiej.

Wszystkie zgłoszenia są rejestrowane w systemie, a ich realizacja podlega stałemu monitoringowi do czasu wyjaśnienia sprawy.

Usługa nie obejmuje natomiast zgłoszeń dotyczących zagrożenia zdrowia i życia.

Miejski system kontaktu Warszawa 19115
Warszawa

Warszawskie centrum kontaktu z mieszkańcami wykorzystuje nie tylko tradycyjne formy komunikacji jak telefon. Działa również aplikacja mobilna, strona internetowa z możliwością zgłoszenia sprawy przez portal, czat oraz e-mail. W ten sposób warszawiacy mogą załatwić sprawę urzędową bez wychodzenia z domu.