Kupujemy więcej biletów

jjw

publikacja 29.01.2016 18:40

ZTM zaciera ręce i liczy wpływy. W ubiegłym roku zyskało dodatkowo 50 mln zł.

Do wzrostu sprzedaży biletów przyczyniło się uruchomienie drugiej linii metra Do wzrostu sprzedaży biletów przyczyniło się uruchomienie drugiej linii metra
Joanna Jureczko-Wilk /Foto Gość

W ubiegłym roku pasażerowie warszawskiej komunikacji miejskiej kupili o ponad 5,6 mln biletów więcej niż w roku 2014. Do wzrostu przyczyniło się głównie uruchomienie drugiej linii metra i zwiększenie liczby biletomatów.

Sprzedaż biletów w ubiegłym roku - w porównaniu do roku 2014 - wzrosła zarówno ilościowo, jak i wartościowo. Wzrost ilościowy przekroczył 7 proc. Sprzedaż wzrosła z prawie 80 mln do ponad 85,3 mln sztuk. Wzrost wartościowy z kolei osiągnął poziom 7,5 proc. Wartość sprzedanych biletów wzrosła z ok. 875 mln zł do ponad 941 mln zł, czyli o ok. 66 mln zł.

Liczba sprzedanych biletów jednorazowych przesiadkowych wzrosła z ok. 31,3 mln w 2014 r. do ok. 33,8 mln w roku ubiegłym. W 2014 roku pasażerowie kupili ok. 4,7 mln biletów długookresowych. W roku 2015 - już ok. 5,1 mln. 

Jako ciekawostkę należy podać, że pasażerowie chętniej kupowali bilety na i w okolicach stacji metra Centrum. Punkt Obsługi Pasażerów na tej stacji (Metro Centrum I) cieszył się zdecydowanie największym zainteresowaniem. Pasażerowie kupili w nim bilety na kwotę sięgającą prawie 9,9 mln zł. Oprócz dwóch POP-ów w obrębie stacji metra Centrum stoi również 14 stacjonarnych automatów biletowych. Wartość kupionych w nich biletów sięgnęła 15,5 mln zł. Razem wartość sprzedanych biletów w obu POP-ach Centrum, jak i w automatach wokół stacji wyniosła ponad 28,7 mln zł, co stanowi ponad 3 proc. ogólnej wartości sprzedaży.

Większa sprzedaży biletów w roku 2015 przełożyła się również na wzrost - w porównaniu do roku 2014 - wpływów z tego tytułu. W 2014 roku wyniosły 771,1 mln zł. W 2015 roku wzrosły do 818 mln zł, czyli o ok. 46,9 mln zł. Warto dodać, że plan na rok ubiegły zakładał wpływy na poziomie 795,1 mln zł, czyli został wykonany w prawie 103 proc.

Wzrosła również skuteczność działań windykacyjnych ZTM. Wpływy z nałożonych opłat dodatkowych za jazdę bez biletu wzrosły z 28,9 mln zł w roku 2014 do 33,8 mln zł w roku 2015. Plan zaś zakładał wpływy na poziomie 21 mln zł.

TAGI: