Trwa zbiórka na remont newsroomu Radia Warszawa. Potrzebne jest 150 tys. zł

Agata Ślusarczyk Agata Ślusarczyk

publikacja 05.06.2020 15:30

- Media katolickie powinny być na wysokim poziomie, ponieważ mają szczególną misję: przekazują nie tylko informacje, ale przede wszystkim pomagają odbiorcom rozwijać swoją wiarę - mówi ks. dr Mariusz Wedziuk, dyrektor redaktor naczelny stacji.

Trwa zbiórka na remont newsroomu Radia Warszawa. Potrzebne jest 150 tys. zł Radio Warszawa przekazuje Dobrą Nowinę od 1991 r. materiały Radia Warszawa

Po unowocześnieniu studia nagrań i studia emisyjnego, które od 2014 r. nadaje w najwyżej jakości cyfrowej, przyszedł czas na długo oczekiwany remont i modernizację pomieszczeń, w których na co dzień pracują dziennikarze. Na portalu katolikwspiera.pl trwa drugi etap zbiórki na ten cel.

- Pomieszczenia czeka kompleksowy remont, docieplenie i oświetlenie oraz modernizacja - także pomieszczeń socjalnych, a także zakup nowoczesnego sprzętu komputerowego i reporterskiego - wyjaśnia Anna Niebielska z Radia Warszawa.

Rozgłośni udało zebrać się już ponad 40 tys. zł na ten cel, dzięki ofiarności słuchaczy i przyjaciół. Całościowy koszt to 150 tys. zł. Zespół stacji liczy na pomoc darczyńców w sfinansowaniu tej inwestycji.

- Media katolickie powinny być na wysokim poziomie, ponieważ mają szczególną misję: przekazują nie tylko informacje, ale przede wszystkim pomagają odbiorcom rozwijać swoją wiarę - mówi ks. dr Mariusz Wedziuk, dyrektor, redaktor naczelny stacji.

Na antenie rozgłośni diecezji warszawsko-praskiej codziennie jest czytane Pismo Święte z komentarzem, wspólnie ze słuchaczami odmawiany jest Anioł Pański i Różaniec, transmitowana Msza św., Koronka do Bożego Miłosierdzia z Łagiewnik i Apel Jasnogórski. Znaczny procent audycji Radia Warszawa ma charakter religijny.

- Dużą popularnością cieszą się także audycje związane z wychowaniem, duchowością i poradniki. W czasie pandemii uruchomiliśmy na przykład Domowe Centrum Zarządzania - audycję, podczas której słuchacze i eksperci dzielili się m.in. praktycznymi sposobami na przetrwanie kwarantanny - wyjaśnia A. Niebielska. I dodaje: Naszą antenę udostępniamy także instytucjom, fundacjom i organizatorom wydarzeń, które promują dobre inicjatywy.

Przygotowywanych przez radiowców audycji i emitowanych 12 razy na dobę serwisów informacyjnych słucha tygodniowo 230 tys. odbiorców. Są dostępne na  falach 106,2 FM i online.