Piękno Boga

aś /archwwa.pl

|

Gość Warszawski 18/2022

publikacja 05.05.2022 00:00

Czy można zareklamować Mszę św.? W sieci ukazał się film „Jest takie miejsce”, w którym klerycy warszawskiego seminarium zapraszający na cotygodniową liturgię w języku łacińskim z chorałem gregoriańskim.

Kościół seminaryjny to nie tylko miejsce modlitwy kleryków, ale także mieszkańców stolicy. Kościół seminaryjny to nie tylko miejsce modlitwy kleryków, ale także mieszkańców stolicy.
Agata Ślusarczyk /Foto Gość

Od 24 kwietnia niespełna 3-minutowy film można obejrzeć na kanale YouTube i w mediach społecznościowych archidiecezji warszawskiej. Spot pełen jest kadrów, które budują klimat tajemnicy sprawowanej w kościele seminaryjnym liturgii. Skupienie i celebracja zestawione są z pędem miasta. W tle słychać męskie głosy śpiewające chorał gregoriański. W kulminacyjnym punkcie otwierają się drzwi świątyni, bo to w kościele seminaryjnym przy Krakowskim Przedmieściu w czwartki o 18.30 odprawiana jest Msza św. w języku łacińskim. „Już wszystko gotowe, by poczuć, dotknąć, zasmakować, usłyszeć, zobaczyć piękno Boga” – kadry filmu przeplatane są tekstowymi planszami.

– Chcieliśmy pokazać, że Msza św. może być czymś absolutnie niezwykłym – tłumaczy kl. Andrzej Łazar. – W zwykłej codzienności pojawia się to, co niezwykłe, przychodzi Pan Bóg – dodaje kl. Michał Tarasiewicz. O oprawę liturgiczną i muzyczną czwartkowej Mszy św. dbają warszawscy seminarzyści. – Liturgia nie jest towarem czy produktem, który możemy tak po prostu zareklamować, ale poprzez filmiki promocyjne możemy na nią zaprosić, zachęcić do wzięcia udziału w wydarzeniu – jakim jest Msza św. – podczas którego można doświadczyć Boga – mówi kl. Jakub Zinkow. – Spot „Jest takie miejsce” to zaproszenie dla wszystkich, którzy chcą doświadczyć piękna liturgii i spotkać się z żywym Bogiem – dodaje. Filmik o Mszy św. przygotowany przez kleryków to niejedyny spot seminarzystów WMSD. Wcześniej popularność zdobył spot powołaniowy „Obietnica”. Pierwszego film, który powstał przy współpracy z portalem stacja7.pl, obejrzało ponad 7 tys. osób.