10 tys. porad telefonicznych, osobistych lub pisemnych. 2,5 tys. przyjętych wniosków konsumentów. 1,9 tys. wystąpień do przedsiębiorców. To ubiegłoroczny bilans pracy stołecznego biura.
W 2022 r. najwięcej reklamacji dotyczyło urządzeń AGD i RTV, telefonów, laptopów oraz takich towarów, jak meble czy artykuły wyposażenia wnętrz.
tomasz gołąb/foto gość
Produkt, który okazał się inny niż reklamowany? Dodatkowa opłata za „dużą paczkę”? „Usługi medyczne” sprzedawane na tzw. pokazach garnków, pościeli i nieprzydatnych gadżetów? Większość sporów związanych z umowami sprzedaży wynika z tego, że sprzedawcy nie respektują praw konsumentów do reklamowania wad towarów, uchylają się od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, obarczają konsumentów winą za powstanie wady i nagminnie wskazują na uszkodzenia mechaniczne towarów w okresie obowiązywania rękojmi.
To dla nas sygnał, że cenisz rzetelne dziennikarstwo jakościowe. Czytaj, oglądaj i słuchaj nas bez ograniczeń.