Znowu nie działa?

tg /um.warszawa.pl

|

Gość Warszawski 13/2023

publikacja 30.03.2023 00:00

10 tys. porad telefonicznych, osobistych lub pisemnych. 2,5 tys. przyjętych wniosków konsumentów. 1,9 tys. wystąpień do przedsiębiorców. To ubiegłoroczny bilans pracy stołecznego biura.

W 2022 r. najwięcej reklamacji dotyczyło urządzeń AGD  i RTV, telefonów, laptopów  oraz takich towarów,  jak meble czy artykuły wyposażenia wnętrz. W 2022 r. najwięcej reklamacji dotyczyło urządzeń AGD i RTV, telefonów, laptopów oraz takich towarów, jak meble czy artykuły wyposażenia wnętrz.
tomasz gołąb/foto gość

Produkt, który okazał się inny niż reklamowany? Dodatkowa opłata za „dużą paczkę”? „Usługi medyczne” sprzedawane na tzw. pokazach garnków, pościeli i nieprzydatnych gadżetów? Większość sporów związanych z umowami sprzedaży wynika z tego, że sprzedawcy nie respektują praw konsumentów do reklamowania wad towarów, uchylają się od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, obarczają konsumentów winą za powstanie wady i nagminnie wskazują na uszkodzenia mechaniczne towarów w okresie obowiązywania rękojmi.

Dostępne jest 20% treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.