Nowy numer 13/2024 Archiwum
  • Slawomir_Klusek
    09.07.2014 15:00
    ,,Wzywam kompetentne władze do skorygowania zapisu o klauzuli sumienia w taki sposób, by nie kolidował on z prawem wolności religii.

    kard. Kazimierz Nycz
    Arcybiskup Metropolita Warszawski”

    http://gosc.pl/doc/2080432.Kard-Nycz-ws-zwolnienia-prof-Chazana

    Bardzo trafna rada. Teraz trzeba, aby ci od których zależy stanowienie prawa w Rzeczpospolitej Polskiej przystąpili do odpowiednich działań.

    Sławomir Kłusek, Poznań
    doceń 16
  • xioncpb
    09.07.2014 15:03
    Świetne oświadczenie, krótkie pełne treści, wyważone i rzeczowe.
    doceń 15
  • gut
    09.07.2014 15:06

    Kard. Kazimierz Nycz jak Dobry Pasterz: Ja jestem dobrym Pasterzem zmam owce moje, a moje Mnie znają. (...) > tłustą i mocną będę ochraniał. <

    doceń 0
  • operator
    09.07.2014 15:11
    Stanowczy nakaz sumienia zabrania chrześcijanom, podobnie jak wszystkim ludziom dobrej woli, formalnego współudziału w praktykach, które zostały co prawda dopuszczone przez prawodawstwo państwowe, ale są sprzeczne z Prawem Bożym.
    Nigdy nie wolno formalnie współdziałać w czynieniu zła. […] Takiego współdziałania nie można nigdy usprawiedliwić ani powołując się na zasadę poszanowania wolności drugiego człowieka, ani też wykorzystując fakt, że prawo cywilne je przewiduje i nakazuje. […] Odmowa współudziału w niesprawiedliwości to nie tylko obowiązek moralny, ale także podstawowe ludzkie prawo.
    Jan Paweł II „Evangelium vitae”, Watykan 1995.
    doceń 30
    • Delvish
      09.07.2014 16:49
      Jeśli ktoś jest katolikiem i uważa, że jakieś prawo państwowe może nakazać mu zrobienie czegoś sprzecznego z jego sumieniem w zakresie pracy którą wykonuje, to powinien zmienić pracę na taką gdzie nie będzie miał takiego problemu
      • IKA
        09.07.2014 17:15
        Chciałbyś. Jak jest traktowane prawo ,jakoś ostatnio często widzimy . Vide afery taśmowe , afery korupcyjne itp.Kto więc ma tego prawa przestrzegać - tylko i wyłącznie katolicy? Prawo nie dla wszystkich ?
        doceń 16
        0
      • tako
        10.07.2014 00:47
        Nie nie. Prawo to nie jakis tam zapis, co do którego zgodziła sie koalicja sejmowa. Mogłoby się bowiem zdarzyć (i zdarza), że prawo to łamie prawa człowieka albo jest sprzeczne z innym prawem. Takie prawo mimo, że uchwalone może być nieważne. Przykładowo koalicja mając większosć w Sejmie teoretycznie mołaby przegłosować jakiś absurdalny przepis, np. ludziom ułomnym nalezy podawać środki trujące. I co podałbys taki srodek? Prawo dajmy na to uchwalone i weszło w życie tak jak obowiązek informacyjny, o którym mowa. I co? Podanie trucizny to zabójstwo, no ale przecież takie jest prawo. Nie wypełnisz kara. Przed takimi sytuacjami chroni system prawny, prawa generalne zagwarantowane konstytucją i/lub prawami międzynarodowymi.Ponieważ taki przepis jest nie zgodny z Konstytucją masz prawo go nie wykonywać, bo wykonując go tak naprawdę złamałbyś prawo. I tu prawdopodobnie z taką sytuacją mamy do czynienia. Tu istotne jest orzeczenie Trybunału KOnstutucyjnego, w którym ta kwestia wątpliwa będzie rozstrzygnięta. Rozumiesz? Prawdopodobnie Prof. Chazan miał prawo nie wykonać przepisu na który tak szumnie powołują się osoby popierające prawo do aborcji nazywając lekarza w sposób zupełnie nieuprawniony przestępcą.
        doceń 2
        0
    • generał
      09.07.2014 21:33
      nawet w wojsku mam prawo się sprzeciwić rozkazowi
      doceń 8
  • ola
    09.07.2014 15:25
    Dokładnie! to, że rządzący ustanawiają prawa według tego, jak oni myślą, według ich prawdy, nie znaczy to, że ja mam tak robić! V przykazanie wyraźnie mówi: NIE ZABIJAJ! i to jest PRAWDA!! JEDNA JEDYNA! a nie jakieś widzimisię rządu!

    "Nie sądźcie, że przyszedłem pokój przynieść na ziemię. Nie przyszedłem przynieść pokoju, ale miecz" (Mt 10, 34)

    To jest ten miecz - miecz Prawdy! "Z powodu Mego Imienia będziecie w nienawiści u wielu, będą was wlekli po sądach (...), ale kto wytrwa do końca, ten będzie zbawiony!"

    Amen!
    Chwała Tobie Jezu!

    doceń 20
  • nan
    09.07.2014 15:30
    i bardzo dobrze ze zostal zwolniony!
    sumienie sumieniem, ale nie liczyl sie z kobieta i swoim obowiazkiem! kobieta zas miala prawo do zmiany lekarza i opieki.za to nalezy mu sie nagorsza kara! byl totalnym ignorantem i egoistaaa! nie myslal o innych tylko o sobie! tego grzechu to juz nie widzicie !?!
    • MX
      09.07.2014 15:50
      Nan, co znaczy, że prof. Chazan nie liczył się z kobietą i swoim obowiązkiem? Obowiązkiem lekarza jest leczyć, a nie zabijać. A kobiecie (która zresztą doskonale wiedziała, jakie ma poglądy prof. Chazan i specjalnie do niego poszła, żeby zrobić ustawkę i go załatwić) co takiego się stało, że nie mogła zrobić z siebie trumny?
      I ty nazywasz grzechem uratowanie człowieka?
      doceń 22
      • AoL
        09.07.2014 20:45
        Uratowanie?!
        doceń 0
        0
    • Basia
      09.07.2014 15:53
      "kobieta zaś miała prawo do zmiany lekarza" - no właśnie, dlaczego więc go nie zmieniła?
      doceń 32
      • chryssalid
        09.07.2014 16:50
        Bo ją ten palant zwodził.
        doceń 0
        0
    • Matka
      09.07.2014 15:55
      Jeśli kobiecie zależało na zabójstwie dziecka, to mogła sobie poszukać na własną rękę kogoś od "mokrej roboty" a nie uczciwego człowieka w osobie dr Chazana rujnować. Na pewno Bóg tę kobietę sprawiedliwie osądzi a dr Chazana 100-krotnie wynagrodzi w niebie.
      doceń 22
    • mariusz suchcicki
      09.07.2014 17:35
      ciemna masa. mógłbyś zdobyć posadę w Aufschwitz. HITLER TEŻ PRAWAO TAKIE STWORZYŁ IŻ TRZEBA ZABIJAĆ ŻYDÓW. TERAZ TWORZĄ PRAWO BY ZABIJAĆ DZIECI.
      doceń 0
    • Adam
      09.07.2014 17:50
      Ciesz się że lekarz który Cie odbierał nie wyrzucił Cie do kosza...miałeś dużo szczęścia...
      doceń 14
    • Verdi
      09.07.2014 18:00
      Czasem gniew rozum odbiera. W twoim przypadku nan. Spartolili in vitro, dlaczego do nich po poradę nie poszła? Kto ma usuwać błędy in vitro albo błędy wolnego seksu? Dlaczego obarczać tym niewinnych lekarzy? Zabić własne dziecko cudzymi rękami oto szlachetne rozwiązanie matki i jeszcze ukarać lekarza, gdy odmówi - szczyt perfidii.
      doceń 27
      • AoL
        09.07.2014 20:48
        Co to są błędy in vitro? Myślisz, że na etapie zarodka na szkiełku da się przewidzieć takie wady rozwojowe?

        Co to są błędy wolnego seksu. Jako osoba mająca kontakt z niepełnosprawnymi wiem, że ich rodzice to bardzo często przykładni, wierzący katolicy.
        doceń 0
        0
      • _jasiek
        14.07.2014 20:03
        _jasiek
        AoL powtarza bzdury od Michnika.
        doceń 0
        0
    • Maria
      09.07.2014 19:43
      Drogi NAN! Czy my żyjemy w Średniowieczu? Czy w grodzie Warszawa jest tylko jeden lekarz i to taki, o którym w całej Polsce wiadomo, że nie wykonuje aborcji? Czy to nie dziwne, że pacjentka uparła się na właśnie tego lekarza? A gdzie lekarz, który wykonał in vitro? Profesor Chazan nie myślał o sobie, tylko o człowieku, który był bezbronny! Potrzebujemy w Polsce ludzi, którzy mają niewzruszone zasady, na których można polegać. A tak przy okazji, drogi Nanie czy sam łatwo rezygnujesz z zasad i nakazów swojego sumienia?
      doceń 16
    • goscimira
      09.07.2014 20:46
      Ta kobieta stosując metodę in vitro już pozwoliła na kilka zabójstw swoich dzieci. A to, które dla niej wybrano wbrew oczekiwaniom okazało się ułomne i też postanowiła je zabić. Więc dla mnie ciało tej kobiety jest jak obóz zagłady. Jej, oraz tych którzy jej towarzyszyli przy in vitro umysł-y to zwyczajne kapo i doktorzy śmierć.
      Powiedz mi jaka kara w takim razie należy się dzieciobójcom i "ludziom" eksperymentującym na człowieku? Jaka?
      Ps fajny krótki nick tym razem wybrałaś, ale coś mało napisałaś.
      doceń 13
    • vanitas
      11.07.2014 10:49
      BZDURA

      Prof Chazan NIE PROWADZIŁ ciąży tej kobiety. Nie czytaj gazet (zwłaszcza tych z "gazeta" w nazwie) a dokumenty. Masz tam czarno na białym chronologie wydarzeń, co kto i kiedy zrobił (chronologie są 3 - według dokumentów, według pacjentki, według prof Chazana)...

      Nigdy obowiązkiem lekarza nie jest zabicie kogokolwiek. Wprost przeciwnie - przysięga lekarska wprost zabrania zabijania pacjentów.

      doceń 2
  • nan
    09.07.2014 15:30
    i bardzo dobrze ze zostal zwolniony!
    sumienie sumieniem, ale nie liczyl sie z kobieta i swoim obowiazkiem! kobieta zas miala prawo do zmiany lekarza i opieki.za to nalezy mu sie nagorsza kara! byl totalnym ignorantem i egoistaaa! nie myslal o innych tylko o sobie! tego grzechu to juz nie widzicie !?!
    doceń 0
  • Oburzona
    09.07.2014 15:30
    Noście w sobie prze kilka miesięcy na poł martwe dziecko wy chorzy zaślepieni katole !!!
    doceń 0
  • Bartek
    09.07.2014 15:40
    O, WOW, pierwsza taka wypowiedź kard. Nycza od lat! Może coś w końcu ich obudzi... Dotąd ciągle tylko świeccy bronią Kościoła i nastawiają za niego głowy...
    doceń 22
  • machabeusz
    09.07.2014 15:49
    A p. HGW, jako zdeklarowana choć pośrednio, to jednoznacznie, zwolenniczka aborcji będzie otrzymywać Komunię św., czy nie? Bo np. Prezydent RP, publicznie opowiadający się za potępianą przez Kościół metodą in vitro - otrzymuje Pana Jezusa, i to z rąk najwyższych hierarchów Chrystusowego Kościoła...
    doceń 23
    • xioncpb
      09.07.2014 16:31
      To jest bardzo dobre pytanie i myślę, że pora zadać je hierarchom naszego Kościoła. Odpowiedzialność za zadanie tego pytania należy do dziennikarzy mediów katolickich, w tym "Gościa".
      doceń 19
    • tak tylko
      09.07.2014 21:48
      Żaden ksiądz na świecie nie ma prawa odmówić publicznie komunii osobie do niej przystępującej nawet jeśli zna jakiego grzechy. Może jedynie ogólnie upominać co hierarchia często czyni, a potem jest larum w GW i paru innych mediach.
      • Tadeusz
        10.07.2014 11:20
        Jeżeli wie o grzechu ze spowiedzi, to tak nie może odmówić, bo nie dotrzymałby tajemnicy spowiedzi. Natomiast jeżeli grzech jest publiczny - a tak jest w przypadku Komorowskiego i Gronkiewicz-Walc - to ma prawo odmówić. Też się dziwię dlaczego publicznym grzesznikom udziela się komunii św. Przynajmniej przed udzieleniem należałoby zapytać czy był już u spowiedzi i otrzymał rozgrzeszenie oraz zwolnienie z kar kościelnych.
        doceń 2
        0
      • _jasiek
        14.07.2014 20:01
        _jasiek
        Pan Tadeusz ma rację!

        doceń 0
        0
    • gwkrb
      09.07.2014 22:19
      postraszyć smołą i piekłem,
      to zawsze działało :P
      doceń 0
  • robert wójcik
    09.07.2014 15:51
    chyba się kard. Nycz spóźnił!
  • Athe
    09.07.2014 16:02
    Wolność sumienia? A gdzie była wolność tej kobiety? Jej sumienie jej na to pozwalało, więc czemu Ciemnogród zabrania?
    doceń 0
  • poziomek
    09.07.2014 16:15
    kTOŚ CHYBA MIJA SIĘ Z PRAWDĄ. i TO KTOŚ ZOBOWIĄZANY DO GŁOSZENIA PRAWDY. Nie został ukarany za sumienie ale za złamanie prawa oraz niedopełnienie obowiązków - między innymi zfałszowanie dokumentacji medycznej pacjentki.
    doceń 0
  • cheniek
    09.07.2014 16:16
    "...odwołał się do klauzuli sumienia, która potwierdza jedno z podstawowych praw człowieka – wolność sumienia."

    BZDURA. On przekroczył klauzulę sumienia. Gdyby się zastosował, nie miałby problemów. Nie wiem, jak można będąc kardynałem, kłamać ludziom w żywe oczy i to jeszcze na piśmie, szok!!!
    doceń 0
  • McK
    09.07.2014 16:16
    Będzie bezrobotny profesorek, może więc go zatrudnić u biskupa? Niech leczy katabasa wg swego sumienia.
    doceń 0
  • myśląca
    09.07.2014 16:32
    Takie osoby jak Nan , czy wy nie macie kontaktu ze swoimi rodzicami , kim są wasi rodzice ?
    Bo żeby takie poglądy głosić , to nieźle trzeba mieć zachwaszczone SUMIENIE !
    Dziecko cierpi bo się urodziło , ale gdyby było zabijane to by nie cierpiało . Ludzie bez wyobraźni , wy prawdopodobnie myślicie podobnie i w innych kwestiach wiary i sumienia . Przecież to na oczach całej Polski zaszczuwa się lekarza , który chce żyć zgodnie z DEKALOGIEM . Nie pozwala mu się nawet odnieść do wniosków pokontrolnych , bo na tę chwilę jeszcze ich nie czytał .Skąd ten pośpiech ? Kobietę ( nieszczęśliwą ) wykorzystano do własnych celów .Przecież ciąże z IN VITRO są wysokiego ryzyka .Osoby takie
    od samego początku są prowadzone przez lekarzy
    najpierw kliniki , gdzie nastąpiło zapłodnienie , a potem przekazywane są sprawdzonym i zaufanym lekarzom. W tym środowisku pacjentki doskonale wiedzą do jakiego lekarza mają się udać .Kobietę celowo namówiono lub podpuszczono na wizytę u prof. Chazana , aby zrobić ZADYMĘ !!!
    doceń 11
  • Gosia
    09.07.2014 16:40
    Pani prezydent
    ... niby katoliczka...czlonkini wspólnoty w Duchu Swietym i taka decyzja w takiej sprawie....świadczy to o tym, że pani Prezydent własnego sumienia nie posiada....
    doceń 21
  • basia
    09.07.2014 16:43
    Dlaczego ta kobieta wybrała Prof. Chazana?
    Myślę, że to zostało ukartowane, a ktoś ją podstawił. Wspaniały, prawy lekarz, dobrze prosperujący szpital... pod nazwą Świętej Rodziny, to musiało od dawna komuś przeszkadzać.
    Ohyda spustoszenia...
    doceń 22
  • Yanosh
    09.07.2014 17:02
    Zapowiedź decyzji pani Gronkiewicz-Waltz w sprawie prof. Chazana plasuje się w tej samej kategorii tzw. prawa co rozkazy Hitlera w sprawie likwidacji Żydów w gettach całej Europy, co rozkazy Stalina w sprawie zamordowania oficerów w Katyniu, czy wysłania 50 ml ludzi do łagrów w Rosji Sowieckiej - a dla tych co wykonywali te rozkazy ważniejsze było stanowione prawo niż klauzula sumienia !!! Ponoć ta pani wywodzi się ze wspólnoty modlitewnej !???
    doceń 16
  • Andrzej
    09.07.2014 17:11
    Do Delvish
    Masz rację ale tylko jeśli tą pracą jest zawód kata. Lekarz jak sama nazwa wskazuje - leczy!!!
    i nie musi zmieniać pracy bo komuś się uwidziało, że ma zabijać
    doceń 19
    • Delvish
      09.07.2014 22:48
      Masz rację ale okulista czy internista itp. to też lekarze więc może prof. Chazan powinien wybrać inną specjalizacje przy której nie miałby problemów z sumieniem.
      doceń 0
    • RaBi
      10.07.2014 08:03
      RaBi
      Drogi @Delvish

      A lekarz ginekolog to wg Ciebie kat?

      Pozdrawiam
      RaBi
      • Delvish
        10.07.2014 11:30
        Nie, ale ginekolog jest bardziej narażony na rozterki sumienia, gdyż ta specjalizacja może w sporym stopniu przeciwstawiać się prawom Boskim
        doceń 0
        0
      • RaBi
        10.07.2014 11:53
        RaBi
        Drogi @Delvish

        Skoro masz takie ALE
        To proponuję poślij swoje dziecko na medycynę, niech zrobi specjalizację ginekolog.
        Da ogłoszenie w GW oraz poinformuje NFZ, że jest ginekologiem bez sumienia i można mu zlecać wszelkie aborcje.
        Jest ich wg MZ ok 800 rocznie - nie przeżyje? Przeżyje.

        Kat jak kat - zawód jak każdy inny.

        Pozdrawiam
        RaBi
        doceń 3
        0
  • Greg
    09.07.2014 17:31
    Nadchodzą czasy trudne dla chrześcijan. Myślę, że jeszcze kilka, kilkanaście lat a za twierdząca odpowiedź na pytanie "Czy i ty nie jesteś jednym z Jego uczniów?" (Ew. Jana 18) będzie się miało kłopoty i to nie tylko będąc lekarzem.
    doceń 23
  • wolny umysł
    09.07.2014 17:46
    Katolicki motłoch nie może zrozumiec ze zawód lekarza ma pomagac a nie szkodzic. A co czuje teraz matka tego dziecka ktore nie ma szans na nic. Codziennie kolejna afera wierzycie w boga to go miejcie w sercu a nie na pokaz. Ale obłuda niestety towarzyszy wam od 2000 lat !!!! Jezus by nie był z was zadowolony !!!!!
    doceń 0
  • Verdi
    09.07.2014 17:49
    Kto z was chciałby być leczony przez lekarzy bez sumienia, uczony w szkole przez nauczycieli bez sumień, wychowywany przez rodziców bez sumień...?
    Do czego to prowadzi? Do niewolników bez sumień, którzy bezmyślnie wykonują polecenia państwa, partii...
    Przecież my to znamy z niedalekiej przeszłości, naziści, stalinowcy, komuniści...
    Nauczyliśmy się od własnych wrogów, widać wybili nam elity pozostawiając tchórzy i kolaborantów...
    doceń 18
    • AoL
      09.07.2014 20:44
      No właśnie Chazan działa jakby sumienia nie miał. Wykonuje tylko polecenia od przedstawicieli swojej sekty. I nie ważne, że przez to cierpi matka i dziecko.
      • amts
        10.07.2014 07:55
        Jeszcze bardziej by dziecko cierpiało gdyby było abortowane, a matka zapewne też, jak nie teraz to w przyszłości, na pewno w wieczności.
        doceń 2
        0
      • RaBi
        10.07.2014 08:09
        RaBi
        Drogi @AoL

        Życie to nie reklama TV lub inny hollywoodzki film. Tylko w reklamach życie jest TYLKO piękne i przyjemne.
        Nie każdą "plamę" trzeba i można usunąć.

        Pozdrawiam
        RaBi
        doceń 0
        0
      • AoL
        10.07.2014 18:57
        A czy ja coś takiego pisałem?!
        W reklamach życie jest jednak czasem trudne, grzybica, łupież, plama na obrusie. W filmach też jest czasem źle.
        doceń 2
        0
      • AoL
        10.07.2014 18:59
        @amts - a skąd możesz wiedzieć, czy jego cierpienie w okresie ciąży i po urodzeniu było mniejsze od cierpienia po aborcji?

        Daj matce prawo do własnego sumienia i poglądów i nie strasz jej wiecznym potępieniem.
        doceń 2
        0
  • Krzysiek
    09.07.2014 17:53
    >> należy udoskonalić prawo, a nie karać lekarza.<<

    Od 6 lat obserwuje się niszczenie wszystkiego wokół a nigdy nie przyczyny.

    Ruchy pozorowane jak widać po wybraniu do drugiej kadencji są mile widziane.

    W Hiszpanii taki jeden miał też 8 lat na bycie premierem - teraz jest tylko po nim niemiłe wspomnienie no i zgliszcza, które trzeba sprzątać i na nowo się rozwijać.
    doceń 9
  • osamka
    09.07.2014 17:55
    Chazan powinien być postawiony przed sądem i prawomocnie skazany wraz z innymi zbrodniarzami mu podobnymi.
    doceń 0
  • Piotr
    09.07.2014 17:55
    Pan Nycz mija się z prawdą - problem z prof. Chazanem nie polega na tym, że odwołał się do klauzuli sumienia, tylko nie wykonał obowiązku poinformowania pacjentki o tym, gdzie może dokonać zabiegu aborcji - taki obowiązek nakłada na niego prawo polskie. Jeżeli nie dopełnił swoich obowiązków to normalnym jest, że został odwołany. Jeżeli ja nie dopełnię swoich obowiązków, to mój pracodawca może mnie zwolnić i to stało się z prof. Chazanem.
    • robert wójcik
      09.07.2014 18:57
      a gdzie w Warszawie można dokonać aborcji?
      prof. Chazan wprost powiedział, że nie wie,
      MZ czy NFZ nie chce ujawnić, w których placówkach dokonuje się aborcji
      doceń 14
      • AoL
        09.07.2014 20:43
        No nie wie, nie wie. Wygooglać mu się nie chciało, albo znajome spytać. Bo powołał się na klauzulę, do czego nie miał prawa - nie prowadził tej pacjentki i jej ciąży.
        doceń 0
        0
      • RaBi
        10.07.2014 08:22
        RaBi
        Drogi @AoL

        Pani, która chciała usunąć dziecko też się nie chciało wygooglować? Czy może nie ma dostępu do internetu? Na biedną nie trafiło (chodzi o finanse) bo była to kolejna nieudana próba "zapłodnienia" in-vitro - a refundację państwową mamy od roku. Więc za wcześniejsze próby zapłaciła (nie małe pieniądze) z własnej kieszeni.

        Najdziwniejsze, że klinika In-vito umyła ręce. Stworzyła "potworka" lecz już "potworka" usunąć nie chciała tylko odesłała do prof. Chazana.
        Zabawa w "stwórcę" kończy się, gdy trzeba wziąć odpowiedzialność za "stworzenie". W tedy odsyłamy ten problem do lekarzy ginekologów z poza kliniki in-vitro. Najlepiej gdyby kliniki in-vitro miały na etatach katów - wtedy przyzwoici lekarze nie musieliby wybierać sumienie czy praca.

        No ale przecież najlepiej wziąć (nie małe) pieniądze za procedurę in-vitro i zapomnieć o problemach, których prawdopodobieństwo wystąpienia jest większe u dzieci poczętych tą metodą.

        Pozdrawiam
        RaBi
        doceń 6
        0
      • AoL
        10.07.2014 19:02
        @RaBi

        Jeśli klinika nie zajmuje się prowadzeniem patologicznej ciąży, to po co ma się tam matka leczyć?

        Poproszę o dane na temat ryzyka nieprawidłowości związanych z zapłodnieniem in vitro.

        Oczywiście in vitro jest złe. Grozi za nie piekło!!!! AAAA, bójcie się ludzie piekła i szatana!!!!
        doceń 0
        0
      • RaBi
        10.07.2014 20:58
        RaBi

        Drogi @AoL

        Piszesz:
        "Jeśli klinika nie zajmuje się prowadzeniem patologicznej ciąży, to po co ma się tam matka leczyć?"

        a po co w klinice in-vitro oddział patologii ciąży?
        Wystarczy kat-ginekolog i nie ma żadnej patologii.

        Ponadto w tym konkretnym przypadku ta pani nie chciała leczyć tylko zabić, więc o jakiej patologii ciąży Ty piszesz?

        Dalej piszesz:
        "Poproszę o dane na temat ryzyka nieprawidłowości związanych z zapłodnieniem in vitro."

        Spieszę z pomocą, choć wiem, że i tak jest to zbyteczne bo Ciebie to wcale a wcale nie interesuje. Jest to zwykły fortel bo brak Tobie argumentów.

        oto bibliografia głównie zagraniczna (bo pewnie dla Ciebie polska byłaby "zarażona" katolicyzmem)

        1) o zwiększonym ryzyku zgonów noworodków
        - R. Jackson, K. Gibson, Y. Wu, M. Croughan, Perinatal Outcomes in Singletons Following In Vitro Fertilization: A Meta-Analysis, Obstetrics&Gynecology, Vol. 103, no 3, March 2004

        2) o wrodzonych wadach tychże dzieci

        - M. Hansen, J. Kurinczuk, C. Bower, S. Webb,The risk of major birth defects after intracytoplasmic sperm injection and in vitro fertilization, N Eng J Med., 2002 Mar 7; 346 (10): 725-30

        - M. Hansen, C. Bower, E. Milne, N. Klerk, J. Kurinczuk,Assisted reproductive technique and the risk of birth defects a systematic reyiew, Human ReproductionVol. 20, No.2, pp. 328-338, 2005

        - C. Olson, K. Keppler-Noreuil, P. Romitti, W. Budelier, G. Ryan, A. Sparks, B. Van Yoorhis, In vitro fertilization is associated with an increase in major birth detects, Fertilityand Sterility, Vol. 84, No. 5, Nov 2005

        - E. Hagę, et al., The risk of neuro-orthopaedic malformations following in-vitro fertilization, Journal of Pediatrie Orthopaedics B., 15 (3): 229-232, May 2006

        - V. Clay Wright, J. Chang, G. Jeng, M. Macaluso, Assisted Fteproductive Technology Surveillance, United States 2003, National Center for Chronić Disease Prevention and Health Promotion, www.cdc.gov

         

        na razie tyle choć jest tych prac i badań dużo więcej.

         

        Polecam rónież następujące linki

        http://gosc.pl/doc/1586834.Negatywne-genetyczne-skutki-in-vitro

        lub wywiad z prof.Stanisławem Cebratem, kierownikiem Zakładu Genomiki Uniwersytetu Wrocławskiego

        http://www.stronaoinvitro.pl/co-na-to-genetycy-


        Piszesz:
        "Oczywiście in vitro jest złe. Grozi za nie piekło!!!! AAAA, bójcie się ludzie piekła i szatana!!!!"

        No i wyszło szydło z worka.
        Gdy bark argumentów, to @AoL karmi się szyderstwem jak typowy troll internetowy.

         

        Pozdrawiam

        RaBi
         

        doceń 2
        0
    • Damian
      09.07.2014 19:52
      Panie Piotrze. Pomylił Pan portale: GN, a nie GW... Chyba, że pracodawca tego od Pana wymaga?
      doceń 10
    • goscimira
      09.07.2014 20:55
      Coś nie tęgo u ciebie z dobrym wychowaniem albo wiedzą. Pewnie o prezydencie Komorowskim mówisz pan Komorowski, o premierze Tusku pan Tusk, a o królowej np angielskiej pani Windsor.
      A jak do swego pracodawcy mówisz panie Stachu, czy po prostu Stachu. Mam nadzieję, że twój pracodawca nie każe ci zabić i lub nie każe wskazać miejsca gdzie możesz zabić. Bo wtedy możemy się już tylko bać - gdyż bez zmróżenia oka wykonasz polecenie i zabijesz.
      doceń 8
    • gwkrb
      09.07.2014 22:25
      jak to zwykle u katolików odwraca się kota ogonem

      przestępca Chazan złamał prawo, nie dopełnił swoich obowiązków

      w każdej normalnej pracy za to nalezy się co najmniej nagana lub zwolnienie dyscyplinarne

      żyjemy w państwie prawa i należy je przestrzegać

      prawa ŚWIECKIEGO, a nie prawa wyznaniowego.katolickiego

      tak przy okazji to wiecie , że do nie dawna seks z nieletnimi w Watykanie był legalny ? ciekawe dlaczego
      • goscimira
        10.07.2014 06:19
        Kiedy kazano zabić "wielkiego wroga" PRL-u - młodziutką Inkę żaden żołnierz do niej nie strzelił nie wykonał nie tylko polecenia lecz rozkazu. Za to dobił ją człowiek ówczesnego prawa powiedzmy wielki ateistyczny aborcjonista nie tylko prawa lecz sumienia i wiary.
        Co człowiek taki jak ty wyzuty z wszelkiej moralności, być moze nawet nie wierzący nawet we własne człowieczeństwo może innego powiedzieć. To co napisałeś jest dla mnie komplementem, nie obrazą, gdyż teraz wiem że poruszyłam dno i zmąciłam brzydko pachnący osad na dnie brudnej wody.
        Bycie lekarzem, to nie normalna praca, to powołanie. Bycie lekarzem to traktowanie każdego człowieka jak człowieka, to ratowanie każdego życia, i niesienie pomocy w każdej sytuacji.
        pracodawca nie może mi nakazać zabić, czy chociażby obrazić czy z dyskryminować nikogo. Jeśli pracodawca każe mi zrobić przekręt w papierach księgowych, okraść kogoś, czy przejechać samochodem jego konkurenta nie musze wykonać jego polecenia. Gdy pracodawca kaze mi zorganizować nagonkę na kolegę z pracy nie muszę jej organizować, ani brać w niej udział gdy polecenie zgodzi sie wykonać ktoś inny. Pracodawca nie może być panem mojego sumienia i nie może w nie ingerować gdy mu na to nie pozwolę. Nie okradnę, nie obrażę i nie zbiję na jego polecenie nikogo. ABSOLUTNIE NIKOGO!!!!!
        doceń 3
        0
      • goscimira
        10.07.2014 06:19
        Kiedy kazano zabić "wielkiego wroga" PRL-u - młodziutką Inkę żaden żołnierz do niej nie strzelił nie wykonał nie tylko polecenia lecz rozkazu. Za to dobił ją człowiek ówczesnego prawa powiedzmy wielki ateistyczny aborcjonista nie tylko prawa lecz sumienia i wiary.
        Co człowiek taki jak ty wyzuty z wszelkiej moralności, być moze nawet nie wierzący nawet we własne człowieczeństwo może innego powiedzieć. To co napisałeś jest dla mnie komplementem, nie obrazą, gdyż teraz wiem że poruszyłam dno i zmąciłam brzydko pachnący osad na dnie brudnej wody.
        Bycie lekarzem, to nie normalna praca, to powołanie. Bycie lekarzem to traktowanie każdego człowieka jak człowieka, to ratowanie każdego życia, i niesienie pomocy w każdej sytuacji.
        pracodawca nie może mi nakazać zabić, czy chociażby obrazić czy z dyskryminować nikogo. Jeśli pracodawca każe mi zrobić przekręt w papierach księgowych, okraść kogoś, czy przejechać samochodem jego konkurenta nie musze wykonać jego polecenia. Gdy pracodawca kaze mi zorganizować nagonkę na kolegę z pracy nie muszę jej organizować, ani brać w niej udział gdy polecenie zgodzi sie wykonać ktoś inny. Pracodawca nie może być panem mojego sumienia i nie może w nie ingerować gdy mu na to nie pozwolę. Nie okradnę, nie obrażę i nie zbiję na jego polecenie nikogo. ABSOLUTNIE NIKOGO!!!!!
        doceń 1
        0
      • RaBi
        10.07.2014 08:27
        RaBi
        Drogi @gwkrb

        Czekam na Twój wniosek o uniewinnienie i rehabilitację skazanych w procesach norymberskich - oni też wykonywali prawo.

        Jak mawiają podobni Tobie "dura lex sed lex".

        Pozdrawiam
        RaBi
        doceń 3
        0
    • vanitas
      11.07.2014 11:01
      Dokumenty pokontrolne mówią, iż lekarz prowadzący nie tylko powiedział gdzie, ale umówił na wizytę i wypisał skierowanie do szpitala Bielańskiego. Czyli albo nie znasz faktów, albo kłamiesz. Cytat ze str 35:
      "W następnym dniu po wyrażeniu przez Profesora B. Chazana odmowy dokonania aborcji w Szpitalu im. Św. Rodziny (tzn. 17 kwietnia) lekarz prowadzący pacjętkę (dr M. Gawlak) skierował ją na konsultację i ewentualne leczenie do innego szpitala (do Szpitala Bielańskiego). Uzgodniono telefonicznie na kolejny dzień termin tej porady i rzeczywisty jej cel tj. wcześniejsze zakończenie ciąży - rozmowę tę przeprowadziła dr. A. Czarnecka - Świerkot. Zatem jeśli wada płodu nosiła by znamiona wady letalnej byłby [i na następna strona] jeszcze możliwość wykonania aborcji w warunkach ustawy o planowaniu rodziny, ochronie płodu ludzkiego i warunkach dopuszczalności przerywania ciąży...
      doceń 3
  • halina
    09.07.2014 17:56

    dodatkowo ,jest to manipulacja mediow, bo nie podali do wiadomosci ze to dziecko zostalo poczete IN VITRO
    co sie wiaze z wielkim ryzykiem, o czym ta matka powinna wiedziec

    a skoro nie wiedziala to jest bardzo nieodpowiedzialna osoba ,i osoby odpowiedzialne zyciowo

    NIE MOGA PONOSIC KONSEKWENCJII

    EKSPERYMENTY Z ZYCIEM ,? czy nie lepiej przyjac do adopcjii dziecko porzucone? a nie odrzucac swojej kaleki ktora sie stworzylo na wlasne zyczenie
    JESTEM BIOLOGIEM , i nigdy nie odwarzylabym sie na manipulacje tego typu nauka jeszcze a nawet nigdy chyba nie bedzie na poziomie aby stworzyc nowe zdrowe zycie
    doceń 23
    • aaa
      09.07.2014 19:23
      To jest ta mentalność zamówić sobie dziecko jak pizze.
      Jak się okaże, że podróbka jest wadliwsza niż dziecko poczęte jak Pan Bóg przykazał to do kosza.
      W Niemczech jedna para starając się o dziecko in vitro "zamawiała" dokładnie jedno dziecko. Jak się okazało, że to ciąża jest zdrowa, ale bliźniacza to pretensje do kliniki. Przecież nie to było w "zamówieniu".

      doceń 15
    • AoL
      09.07.2014 20:42
      Powiedz to tym, którzy mają z in vitro dzieci zdrowe, albo jeszcze lepiej powiedz to tym dzieciom. Coś w stylu "jesteście wytworem nauki, a nauka niej st gotowa na stworzenie zdrowego życia, więc na pewno jest coś z wami nie tak, pewnie macie jakąś bruzdę, której nikt nie widzi, albo inne defekty, każdą waszą porażkę będę tłumaczyła in vitro, ale takie widzimisię mieli wasi rodzice, a tak w ogóle to kocham was po chrześcijańsku". Naucz się kobieto na pamięć i mów tak tym dzieciom.
      doceń 0
    • gwkrb
      09.07.2014 22:27
      to się nazywa relatywizm moralny

      halina by pewnie takie dzieci piętnowała z in vitro , bo to przecież powstało wbrew woli boga...
      • aaa
        10.07.2014 11:24
        na razie warto piętnować takie TW stokrotki klepiące na forach co guru kazał za 3 zł od zdania z naszych podatków
        doceń 1
        0
  • Radek
    09.07.2014 18:07
    U Jehowych zabronione są zabiegi ratujące życie - przeszczep czy transfuzja. I jest ok. Nikt się nie czepia, bo to ich wiara. Dlaczego tak bardzo lekarze nie chcą, aby na ich drzwiach wisiała informacja czy podpisali papierek? Bo nie będą mieli dojnych krówek? Chazan złamał prawo! Nie powiedział, gdzie można dokonać aborcji. Ciągle słysze i czytam o zgorszonych wyznawcach mitologii katolickiej. A gdzie moje uczucia, prawa, poglądy. Nie jesteście jedyni. Czy ktoś wam moralnie najlepsi przedstawił historię waszej sekty? Tak sekty, bo KK ma wszystkie znamiona sekty - i to wasze imperium zła je ustanowiło - to panowie mający problemy z kobietami uznali, jakimi cechami wyróżnia sie sekta. Znacie historię KK? Czy czytaliście stary testament?
    Jeśli ginekologowi przeszkadza jego praca, to niech zmieni specjalizacje, a nie kryje się za sumieniem. Dziwne, że przez tyle lat jakoś Chazanowi nie przeszkadzało wykonywanie aborcji. Na starość stał się zagożałym katolem?
    • AoL
      09.07.2014 20:38
      najgorsi są nawróceni, bo chcą być świętsi od papieża
      doceń 0
  • racjonalista
    09.07.2014 18:41
    widze ze kometarze tylko pro katolickie sa udostepniane przez cenzure!!! a myslalem ze cenzura sie w 89 skonczyla ,szkoda , szatany w tvn pokazuja i te po ich mysli i nie po ich . no
    doceń 0
  • _antyklerykał_ł.
    09.07.2014 18:43
    Cyt. "jako pasterz...nadal będę golił swoje barany....hahahahahaha. kto jeszcze tego świętojebliwego słucha ?
    doceń 0
  • Pacior
    09.07.2014 18:54
    No niestety!!! Wracamy do..średniowiecza!Weszliśmy w XXI wiek a ludzie cofnęli się o jakieś 500lat do tyłu!PARANOJA!!
    No...ale to jest Polska więc nie ma się czego dziwić!!!!
    doceń 0
  • do Piotra
    09.07.2014 19:07
    Nawet poinformowanie pacjentki w tym przypadku to dla prof. byłoby zaciągnięcie ekskomuniki za aborcję.
    • AoL
      09.07.2014 20:35
      bo przekazałby jej informacje dostępne w internecie?
      • babcia
        09.07.2014 22:02
        Skoro ta pani była na tyle zaradna, by załatwić sobie in vitro, to co stało na przeszkodzie,by sama sprawdziła w internecie, w którym szpitalu wykonywane są aborcje?
        doceń 8
        0
      • AoL
        10.07.2014 19:03
        @babcia
        może wpłynęła na nią rozmowa z Chazanem? może ma dar nawracania?
        doceń 0
        0
  • ania
    09.07.2014 19:09
    Szczyt perfidii , trzeba mieć nie lada tupet, by powołać na świat dziecko w wyniku zabiegu in vitro i żądać później zamordowania go w Szpitalu im Św Rodziny, bo dziecko się "nie udało". I jeszcze robić z tego hucpę ku uciesze pismaków i gawiedzi! To się po prostu w głowie nie mieści. Ta pani podobno ma teraz traumę...Szkoda że nikt nie zapyta, czy my katolicy też mamy traumę?
    doceń 20
    • AoL
      09.07.2014 20:32
      A kim jesteś, by ją oceniać. Chciała mieć dziecko, jak większość ludzi. Jak każdy pragnący dziecka, miała nadzieję, że będzie zdrowe. A już na pewno nie aż tak niepełnosprawne. Jaką masz traumę?! Taką jak ona? Ze przez lata starała się o dziecko, a potem kazano jej rodzić skrajnie niepełnosprawne. Że będzie musiała patrzeć, jak umiera, bez możliwości pomocy, tylko łagodzenia cierpienia? Że może nie chciała mieć cesarskiego cięcia? Czujesz się tak źle jak ona. To zrób jak Chazan rundkę po mediach i opowiedz o swoim nieszczęściu w tej sytuacji i jak bardzo jesteś szykanowana. Bo ktoś odważył się mieć inny światopogląd niż Ty i nie chciał, by osoby takie jak Chazan i Ty mu narzucały inny.
      • agnostos
        09.07.2014 22:30
        agnostos
        Sumienie powinno na zabraniać narzucania poglądów innym, z innym światopoglądem.
        doceń 0
        0
      • kk
        11.07.2014 15:10
        Ale bełkot.. Czasem trzeba się pogodzić z tym, że pewnych rzeczy mieć nie można, że nie wszystkim jest dany dar rodzicielstwa. I trzeba to godnie przyjąć.
        doceń 0
        0
    • Ela
      09.07.2014 23:38
      zgadzam się z tobą Aniu w 100 % i w ogóle sama nazwa szpitala "Świętej Rodziny "do czegoś zobowiązuje ,bo Rodzina to rzecz święta !!!
      doceń 6
  • Kris
    09.07.2014 19:15

    Wielki wstyd, bardzo wielki wstyd .
    Wstyd za głupotę kard. Nycza. Od kiedy to jakaś deklaracja wiary jest ważniejsza od prawa stanowionego? Czy zatem kościół ustanowi prawo karne, prawo skarbowe? Tak, chcieliby hierarchowie takiego prawa. Wtedy nie musieliby ukrywać pedofilów wywodzących się z ich szeregów ale co ważniejsze nie musieli by ukrywać swych majątków, dochodów.
    Dziwne - im starszy jestem tym lepiej na oczy widzę przekręty moralne kościoła.
    doceń 0
  • Piotr
    09.07.2014 19:38
    Uwaga! Wskazanie miejsca pacjentce gdzie może dokonać aborcji to też zabójstwo.
    doceń 13
  • AoL
    09.07.2014 20:27
    Wyniki kontroli (oczywiście "złej" kontroli, takiej, z którą nie można się liczyć, bo od HGW pochodzącej) jasno pokazały, że Chazan nie mógł odwoływać się do klauzuli sumienia, bo nie był lekarzem prowadzącym ciążę. Kardynał mógłby się z wynikami kontroli zapoznać. A wśród Chazana argumentów padło, że kobiety tam nie przychodzą przerywać ciąży, bo wiedzą, że w tym szpitalu nie dokonuje się aborcji. W tym wypadku mógł się odwołać do powszechnej wiedzy, ale wiedzy powszechnej, gdzie są ciąże przerywane prof. Chazan nie miał. Bo tylu jest ginekologów, w tym profesorów w stolicy i tyle placówek położniczych, że prof. Chazan nawet nie wie, gdzie aborcja jest możliwa.
    doceń 0
  • aaa
    09.07.2014 20:31
    karę powinien ponieść przede wszystkim niedouczony invitrowiec, pewnie coś spaprał, że u dziecka wyszły te wady, powinni mu chociaż odebrać refundacje za in vitro z NFZ, jeśli z niej korzystał
    doceń 10
  • agnostos
    09.07.2014 22:03
    agnostos
    Lekarz Chazan może i ma sumienie, ale jego pacjentka ma inne i on to powinien uszanować, tzn. nie zwodzić procedurami tylko od razu poinformować, że trafiła do "katolickiej matni" i tu niczego nie załatwi. Po za tym jako dyrektor reprezentuje szpital, który jest instytucją, a więc sumienia mieć nie może. Pracownik szpitala więc na sumienie może się powołać, ale szpital nie!
    doceń 0
  • gwkrb
    09.07.2014 22:08
    co za bełkot

    jak na razie żyjemy w państwie ŚWIECKIM

    wiem, że czytelnikom gościa niedzielnego marzy się państwo wyznaniowe gdzie to biskup/ksiądz stanowią prawo.

    ale na szczęście jeszcze trochę do tego brakuje

    nie narzucajcie swojej wiary wszystkim,

    czy tak ciężko zrozumieć, że nie wszyscy wierzą w waszego wymyślonego przyjaciela ?
    • RaBi
      10.07.2014 08:39
      RaBi
      Drogi @gwkrb

      Ja wierzę w Boga. Ty zapewne w czajniczek, matkę naturę, reinkarnację albo w "innego" potworka spaghetti.
      Każdy wierzy w co chce, gdyż każdy ma wolną wolę.

      Pozdrawiam
      RaBi
      doceń 2
  • toma_didymos
    09.07.2014 23:33
    gkwrb jeśli jesteś ateistą walczącym to zastanów się z kim walczysz. Jeśli zaś nie to skąd tak złowrogie nastawienie do nauki Kościoła? Profesor na pewno liczył się z tym, że może wylecieć co pewnie nie poprawia wspomnianego dobrego samopoczucia. Może złamał literę prawa ale wyobraźmy sobie prawo w którym za obrazę Boga jest kara śmierci. W gruncie rzeczy nikt by się nie ostał. Są takie kraje niestety gdzie w imię religii jest to robione. Jednym słowem prawo litery zabija to Duch daje życie. Jedynym prawem dającym życie jest Prawo Miłości. Profesor kochając również tą kobietę na pewno myślał o jej zbawieniu. Nawet z punktu widzenia tego życia i psychologii, instynkt macierzyński jet tak silny i może się odezwać w każdym momencie (np. podczas innej ciąży, dziecku itp.). Kobiety potrafią przeżyć straszną traumę w momencie uświadomienia i bardzo ciężko jest im potem normalnie funkcjonować i uwierzyć w Boże przebaczenie. Na koniec ciekawy artykuł historia z życia wzięta:
    "Przez wiele lat dr Adaäević był przekonany, że aborcja jest zabiegiem chirurgicznym podobnym do wycięcia ślepej kiszki"...
    http://www.okiem.pl/czytelnia/art_aborcja.htm
    gwkrb Bóg kocha Cię za darmo.
    doceń 4
  • Stanisław_Miłosz
    10.07.2014 00:01

    Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy, jako katoliczka - przyjmuję, że dalej nią jest, gdyż o wystąpieniu z Kościoła nikt dotąd nie podawał, chyba że aktu apostazji dokonała potajemnie i/lub Kościół utrzymuje to w tajemnicy - z mocy prawa zaciągnęła na siebie ekskomunikę. Tak uważam.

    HGW jest osobą ważną, mającą istotny wpływ na sprawy publiczne, sprawy wspólnoty do której należy, więc i interpretacja jej dokonań musi być inna, surowsza, niż zwykłego szarego obywatela-katolika. Tej powierzonej jej roli właśnie rażąco nadużyła (w jakim celu, dla jakich dilów, to inna kwestia, ale żadne nie usprawiedliwiają). Nadużyła władzy przeciw wspólnocie do której się zalicza, przeciw obowiązującym w niej zasadom.

    Skoro tym czynem wyłączyła się z Kościoła z samej mocy prawa, żadne uroczyste i obwieszczone ogłoszenie ekskomuniki potrzebne nie jest.

    Naturalnym jest zatem, że każdy ksiądz bezwględnie winien odmówić jej udzielenia Komunii Świętej. Nie powinno to być trudne, bo jak wspomniałem jest osobą publiczną, a więc jej wizerunek każdemu kapłanowi winien być znany.

    Czas zacząć wreszcie egzekwować obowiązujące w Kościele zasady! Bo inaczej, jaki jest ich sens?

     

    doceń 6
  • Ojciec4
    10.07.2014 00:33
    Lobby pro-aborcyjne posłużyło się kobietą i jej dzieckiem do zaatakowania Prof.Chazana.
    Lobby in-vitro wspólnie z lobby aborcyjnym potrafią liczyć i wiedzą że tzw nieudana "usługa" wyprodukowania dziecka nie udała się. Teraz cały świat zobaczył że ingerencja in vitro to zabójczy proceder egoistów.
    doceń 9
  • Ojciec4
    10.07.2014 00:41
    Ludzie, którzy wspierają aborcję, przyczyniają się do zła, które ma charakter ekskomunikowania, a więc wyłączenia ze wspólnoty Kościoła. Byłoby dobrze, gdyby księża biskupi przypomnieli o konsekwencjach.
    http://www.fronda.pl/a/ks-prof-bortkiewicz-ekskomunika-dla-hanny-gronkiewicz-waltz-niech-biskupi-zabiora-glos,39326.html
    doceń 5
  • Alicja
    10.07.2014 02:48
    A tu powoli zbliża się Orszak Trzech Króli, czy jakoś tak...Czy znów głównym sponsorem będzie Lotto, a Pani Prezydent obejmie patronat? Kościół sam wchodzi w szambo, a potem się dziwi, że śmierdzi...
    doceń 0
  • adam_kniaszewski
    10.07.2014 07:06
    dziecko bez głowy właśnie umarło,

    zostało kolejnym męczennikiem za wiarę katolicką (bez świadomego wyboru)

    paradoks polega na tym, że to katolicy (a konkretnie przestępca Chazan ) przyczynili się do jego cierpienia

    dziecko zostanie ogłoszony świętym ? czy nie ? umarło w obronie wartości katolickich , jako demonstracja wiary pana Chazana

    kto zrobi teraz zbiórkę na pomoc dla matki , która przeżyła nagonkę katolicką - czyli psychologiczne piekło i zaszczucie ? i zapewne wymaga wsparcia po tym co przeżyła , znacznie bardziej niż profesorek
    • RaBi
      10.07.2014 08:43
      RaBi
      Drogi Adamie

      Taaa... pewnie aborcja to jakaś inna nazwa reinkarnacji. Ta jak sam nazwa wskazuje nie ma nic wspólnego z uśmiercaniem i cierpieniem.

      No cóż reklamy TV wyprały Ci mózg.

      Pozdrawiam
      RaBi
      doceń 7
    • vanitas
      11.07.2014 11:05
      Cóż - tylko człowiek o ograniczonej zdolności poznawczej mógłby w 2 zdaniach w tekście napisać "dziecko BEZA GŁOWY umarło" i "przyczynili się do jego CIERPIENIA"

      A matka - nie jest wymieniana z nazwiska w odróżnieniu od prof. Chazana, nie straciła pracy, nawet nie dostała ekskomuniki na którą zasłużyła...
      doceń 1
  • Szerszen
    10.07.2014 09:36
    Szerszen
    W gestii Kard. Kazimierza Nycza jest ekskomunikowanie Hanny Gronkiewicz-Walz.

    http://natemat.pl/109291,hannie-gronkiewicz-waltz-grozi-ekskomunika-za-co-za-zwolnienie-dyrektora-szpitala
    • _jasiek
      14.07.2014 20:10
      _jasiek
      W gestii J.E. Kardynała Kazimierza Nycza jest ogłoszenie wiernym o fakcie zaciągnięcia kary ekskomuniki przez H. Gronkiewicz Walz. I powinien otwarcie i bez ociągania to zrobic.
      doceń 1
  • Paker
    10.07.2014 11:34
    Paker
    http://demotywatory.pl/4364387/Aborcja
    NIC DODAĆ NIC UJĄĆ
    doceń 1
  • Utu
    10.07.2014 14:03
    Dobitny dowód na prześladowanie chrześcijan w Polsce!
    doceń 3
  • toma_didymos
    10.07.2014 21:39
    Bez rąk i nóg też można żyć:
    https://www.youtube.com/watch?v=AUdSJ6d7-ZM
    Jak ktoś obejrzał filmik to pewnie wpadnie na to, że tutaj też mogła być pokusa nie przyjąć takiego życia a jednak dzięki Bogu tak się nie stało.
    doceń 2
  • obiektyw
    10.07.2014 23:23
    "Panie" Nycz - nic o Panu Bogu jako architekcie wszechświata i autorze prawa życia...? Daj "Pan" spokój i nie błaznuj...!
    doceń 1
  • vanitas
    11.07.2014 10:38
    Urodziło się wam dziecko. Kiedy miało 2 miesiące - wpadła na nie ciężarówka. Uszkodzona twarzo- i mózgoczaska. Przyjeżdża karetka:
    - lekarz pokroju dr. Chazana - badanie, ratowanie jak sie da.
    Lekarz pokroju (...nazwisk nie wymienie...) - dobić.

    Który z nich to lekarz?
    doceń 2
  • M.Jacek
    12.07.2014 07:49
    NIE BĘDZIESZ ZABIJAŁ ANI ZNIEWALAŁ ŻADNEJ ISTOTY ANI W TYM ANI W INNYM WYMIARZE – Z TEGO WZGLĘDU ZREZYGNUJESZ Z PROWADZENIA WOJEN Z KOLONIALIZMU, Z PODBOJU I Z OKUPACJI CZY TO MILITARNEJ CZY POLITYCZNEJ CZY EKONOMICZNEJ I ZREZYGNUJESZ Z JAKICHKOLWIEK FORM KONTROLI NAD INNYMI – Z TEGO WZGLĘDU UŻYJESZ CAŁEJ SWEJ WIEDZY UMIEJĘTNOŚCI I ZAANGAŻOWANIA ABY ZLIKWIDOWAĆ WSZELKIE CIERPIENIE I NA ZIEMI I W INNYCH WYMIARACH ABY ZIEMIA BYŁA BEZPIECZNA I SZCZĘŚLIWA – Z TEGO WZGLĘDU ZREZYGNUJESZ Z EKSPERYMENTÓW GENETYCZNYCH NA SOBIE I NA INNYCH ISTOTACH – Z TEGO WZGLĘDU NIE BĘDZIESZ ZABIJAĆ ŻADNEJ ISTOTY, ŻADNEGO CZŁOWIEKA, ŻADNEGO ZWIERZĘCIA I ŻADNEJ ROŚLINY ANI NIE BĘDZIESZ NISZCZYĆ SWEGO ANI INNYCH ZDROWIA – BO JESTEM ŻYCIEM – BĘDZIESZ TAK CZYNIŁ ABY BYĆ WOLNYM I DOJŚĆ DO OSTATECZNEGO ZJEDNOCZENIA ZE MNĄ .... 10 przykazań Nowej Ziemi www.przeslanie.com
  • Szerszen
    12.07.2014 12:34
    Szerszen
    Swoją decyzją Hanna Gronkiewicz-Walz wykluczyła się z Kościoła katolickiego. Zamiast słów "zaniepokojenia" lepiej byłoby wystosować chociażby krótki komunikat w tej sprawie, który byłby odczytany w kościołach.
    doceń 2
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Zapisane na później

Pobieranie listy