Nowy Numer 16/2024 Archiwum

Narzekanie ma sens

Ruszyła kampania promocyjno-informacyjna projektu Warszawa 19115, której celem jest rozpowszechnienie jednego, wspólnego dla Urzędu Miasta, dzielnic i miejskich jednostek centrum kontaktu dla mieszkańców.

Projekt Warszawa 19115 ruszył 4 listopada 2013r. W dwa miesiące do centrum wpłynęło ponad 54 tys. zgłoszeń, w tym 7,8 tys. interwencji. Konsultanci codziennie przyjmują około 1000 próśb o informację lub interwencję. Większość zgłaszanych sprawy dotyczy komunikacji miejskiej, dróg, infrastruktury i śmieci. Mieszkańcy, chcąc się skontaktować z urzędem, najczęściej robią to dzwoniąc pod numer telefonu 19115 (47,7 tys.). Na drugim miejscu jest aplikacja mobilna (1,7 tys.), następnie zgłoszenia poprzez portal warszawa19115.pl (1,7 tys.) oraz chat i mail.

Zgodnie z zapowiedzią z końca roku, stołeczny ratusz startuje z kampanią promującą projekt Warszawa 19115. W stolicy pojawiły się billboardy oraz plakaty na citylightach z drugą odsłoną tej kampanii i hasłem „Narzekaj. Zmieńmy Warszawę. Razem”. W kolejnych dniach będą m.in. plakaty, ulotki, spoty oraz reklama w prasie, radiu i Internecie. - Często mówi się, że jedną z naszych charakterystycznych cech jest narzekanie. Chcemy, żeby Warszawa była pierwszym miastem w Polsce, w którym to narzekanie możemy wykorzystać do zmian na lepsze. Stąd hasło kampanii – mówi Jarosław Jóźwiak, dyrektor Centrum Komunikacji Społecznej w ratuszu i dodaje - Mam nadzieję, że w ten sposób zwrócimy uwagę mieszkańców. Narzekaj, czyli zgłoś problem, a my go rozwiążemy. Powiedz nam, co trzeba zmienić, jak chciałbyś, żeby wyglądało twoje miasto.

W Warszawie „narzekanie” ma sens - w ciągu dwóch miesięcy od uruchomienia projektu Warszawa 19115 na 7,8 tys. interwencji mieszkańców ponad 6,3 tys. spraw zostało rozwiązanych. Stołeczny ratusz zachęca również do zgłaszania uwag i pomysłów dotyczących funkcjonowania miasta - w tym celu na portalu i w aplikacji Warszawa 19115 znajduje się okno „Zmień Warszawę”.

Warszawa 19115 to wspólny dla całego miasta system komunikacji, za pośrednictwem którego mieszkańcy mogą uzyskać informację na temat funkcjonowania Urzędu Miasta i miejskich jednostek, usług (procedur i etapów realizacji spraw), planowanych wydarzeń, organizacji imprez kulturalnych czy remontów. Pod numerem 19115 zgłasza się sprawy wymagające interwencji administracji miejskiej. Wyjątek  stanowią interwencje związane z bezpośrednim zagrożeniem życia, które obsługiwane są przez numer alarmowy 112.
Wprowadzenie jednego numeru 19115 to duże ułatwienie i oszczędność czasu dla osób chcących załatwić swoją sprawę w urzędzie.

Warszawa 19115  to pierwszy na taką skalę projekt w Polsce. Takie centra działają już z powodzeniem w innych dużych miastach Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych np. w Berlinie, Londynie czy Nowym Jorku. Warszawa 19115 czynne jest 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Za pomocą różnych kanałów - telefonu, aplikacji mobilnej, portalu samoobsługowego, czatu i maila - możemy zgłosić np. dziurę w drodze, zniszczoną ławkę w parku lub zalaną studzienkę. Dowiemy się także, w jaki sposób wyrobić dowód osobisty, prawo jazdy czy też zarejestrować samochód.

« 1 »
oceń artykuł Pobieranie..

Zapisane na później

Pobieranie listy