Nowy numer 15/2024 Archiwum

Światu potrzeba Mojżesza

Były grzmoty barytonów i wiry sopranów, uderzenia bębnów i szelest harf. A do tego burze oklasków dla światowego prawykonania opery sakralnej „Mojżesz”, pod batutą Michaiła Jurowskiego.

Wyczekiwana premiera koncertowej wersji opery odbyła się 15 października w Filharmonii Narodowej. W partii tytułowej wystąpił baryton Stanisław Kuflyuk, pochodzący z Ukrainy, a od wielu lat związany z Polską, podziwiany też na wielu światowych estradach. W rolę jego matki, Jokebed, wcieliła się sławna Małgorzata Walewska – gwiazda MET, Royal Opera House i wielu innych prestiżowych scen. To tylko część ogromnej, prawie 200-osobowej obsady zapomnianego dzieła Antona Rubinsteina. Partie zbiorowe wykonał Chór Filharmonii Narodowej oraz chór dziecięcy Artos. – „Chorowałem” na Mojżesza od 20 lat – przyznaje Michaił Jurowski, któremu udało się odnaleźć zapomnianą partyturę opery sakralnej „Mojżesz” Antona Rubinsteina, opracować ją i przygotować. – Światu potrzeba Mojżesza, bo dziś jest coś z ludźmi nie tak. Może potrzebujemy przejścia przez pustynię i jakiejś wizji dojścia do nowej Ziemi Obiecanej? – zastanawia się dyrygent.

Dostępna jest część treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.

« 1 »
oceń artykuł Pobieranie..

Zapisane na później

Pobieranie listy